اکنون شمارش معکوس برای آغاز سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شده و هیچ هنرمند، مخاطب و علاقمند به تئاتری غیر از گروه‌های شرکت‌کننده بخش چشم‌انداز و نسل نو نمی‌داند که چه اتفاقی قرار است در ویترین تئاتر کشور رخ دهد.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمترین رویداد هنرهای نمایشی است که هر ساله همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده برگزار می‌شود.عده زیادی از هنرمندان و جامعه هنری جشنواره فجر را ویترین تئاتر سال کشور می‌خوانند زیرا تمام هنرمندان سراسر کشور سعی دارند تا در این جشنواره حضور مثمر ثمری داشته باشند. آنان فجر را فضای مناسبی برای تبادل اندیشه و کسب تجربه می‌داند همچنین جوانان نیز این جشنواره را سکوی مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های هنری خود می‌پندارند.

قادر آشنا پس از آنکه به مرکز هنرهای نمایشی آمد با دبیری سعید کشن‌فلاح در رأس فجر سی‌ویکم مواجه شد پس از آن و در پایان این جشنواره آن دوره که دبیرش را خود انتخاب نکرده بود به نقد و چالش کشاند، پس از مدتی به جوانی از خطه نامرتبط با هنرهای نمایشی برای دبیری جشنواره سی‌و‌دوم تئاتر فجر حکم داد. اکنون شمارش معکوس برای آغاز سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شده و هیچ و هنرمند، مخاطب و علاقمند به تئاتر به غیر از گروه‌های شرکت‌کننده بخش چشم‌انداز و نسل نو نمی‌داند که چه اتفاقی قرار است در ویترین تئاتر کشور رخ دهد.

از طرفی روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره که با نظر دبیر انتخاب می‌شوند تا امروز نتوانسته‌اند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند و از سوی دیگر دبیر جشنواره که اصلی‌ترین محل رجوع رسانه‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی است اصلاً دسترس نبوده و اگر هم باشد پاسخگو نیست.

در مقایسه با دیگر دبیران جشنواره‌های گذشته تئاتر فجر با فاکتور گرفتن سعید کشن‌فلاح که اساساً رسانه را قبول نداشت باید بگوییم با توجه به اینکه اسماعیل عالیزاد مدعی‌ است که با اهالی رسانه هم کیش است و جامعه‌شناسی حرفه او در دانشگاه است به هیچ وجه فردی فعال در این حوزه نیست و نهایت کارش این بوده که به‌صورت گزینشی و قطره چکانی با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو کرده است و این در شرایطی است که زمان زیادی تا برگزاری جشنواره باقی نمانده است.

به هر روی ارتباط مناسب با رسانه‌ها و اطلاع رسانی درست از جشنواره در ساختار و ساز و کار تعریف شده از وظایف مهم دبیر جشنواره است .در حال حاضر با توجه به اینکه قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی ،اسماعیل عالیزاد را به عنوان فردی مناسب دبیری سی و دومین جشنواره تئاتر انتخاب کرده و در برابر انتقادات تمام قد ایستاده‌است،خود او نیز باید پاسخگوی این مسائل باشد و مشکل بی خبری و بی اطلاعی از جشنواره و ارسال قطره‌چکانی اخبار در آستانه برگزاری جشنواره را سروسامان دهد.


منبع: خبرگزاری فارس