کارگردان نمایش «احساس آبی مرگ» معتقد است: این نمایش به دلیل پژوهش و تحقیقات گسترده‌ای که برای آن انجام شده، شایسته توجه و کمک بیشتری بوده است.

پایگاه خبری تئاتر:  امین میری در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اجرای عمومی این نمایش در تماشاخانه «سنگلج» توضیح داد: با وجود اینکه جنس نمایش ما متفاوت از نمایش‌های دیگری بود که در تماشاخانه «سنگلج» اجرا می‌شود اما با این وجود، استقبال نسبتا خوبی از کار ما صورت گرفت که این جسارت مدیریت این تماشاخانه را نشان می‌دهد که اجازه اجرای این نمایش را در اینجا داد.

او ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی در اجرای عمومی این نمایش این بود که بچه‌های کار خیابان به دیدن نمایش آمدند که باعث تاثیرات مثبتی برای آنها شد.

این کارگردان با اشاره به چگونگی حمایت‌های صورت گرفته از نمایش «احساس آبی مرگ» عنوان کرد: بیشتر حمایت‌ها از کار ما، حمایت‌های معنوی بود تا حمایت‌های مالی! نمایش ما کاری مستقل بود که با قرض به سرانجام رسید. از طرف مرکز هنرهای نمایشی کمک هزینه‌ای به ما داده شد اما این کمک بسیار کم بود. ما در این کار تحقیقات و پژوهش‌های گسترده و کاملی انجام دادیم و سعی کردیم با استفاده از مشاورین مختلف به لحاظ حقوقی در کارمان مشکلی نداشته باشیم. اما با این وجود در شرایطی که به کارهای دیگری بودجه‌های بیشتری داده می‌شود به این کار، کمک کمتری شد که من فکر می‌کنم حق‌مان بود که کمک بیشتری به ما بشود.

او درباره تمرینات نمایش «احساس آبی مرگ» توضیح داد: تمام تمرینات ما در پلاتوهای خصوصی انجام شد،‌ پلاتوهایی که هزینه‌های زیادی برای ما ایجاد کرد من فکر می‌کنم امروز هزینه‌هایی که بچه‌های تئاتر برای این پلاتوهای می‌گذارند از بودجه کل تئاتر بیشتر شده است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جایگاه تئاتر مستند توضیح داد: تئاتر مستند در تاریخ تئاتر در دنیا قدمت زیادی دارد به طوری که اولین تئاتر مستند در سال 495 قبل از میلاد در یونان اجرا شد اما در ایران سال‌ها است که تئاتر مستند به مفهوم این تئاتر کار نشده است اما می‌توان گفت: قدم اول را در تئاتر مستند ایران یوسف باپیری و محمد منعم برداشتند. ما هم در این کار سعی کردیم قدم دیگری در تئاتر مستند برداریم و به دنبال این بودیم که قواعد این گونه تئاتر را در کارمان رعایت کنیم و تمام بخش‌های کارمان به شکل مستند انجام شود. اما مطمئنا در این تجربه خطاهایی هم داشته‌ایم.

میری درباره برنامه‌آینده‌اش در تئاتر تصریح کرد: قصد دارم همچنان تئاتر مستند را ادامه دهم و برای ادامه کارم در این زمینه ایده دیگری دارم که البته هنوز تحقیقات آن را شروع نکرده‌ام. شاید بعد از «احساس آبی مرگ» یک نمایش کمدی را به صحنه ببرم و بعد از آن به سراغ نمایش مستند بعدی‌ام بروم.

نمایش «احساس آبی مرگ» نوشته سجاد‌ افشاریان و کار امیر میری که اوایل امسال در فرهنگسرای ارسباران اجرا شد و به تازگی در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی دیگری را پشت سر گذاشت. شنبه 28 دی ماه در دو بخش «مرور تئاتر ایران» و « مسابقه مرور تئاتر ایران» در دو نوبت به صحنه رفت.

نمایش «احساس آبی مرگ» نمایشی مستند از داستان‌های واقعی نوجوانانی است که مرتکب قتل شده‌اند. گروه این نمایش در زمان اجرای عمومی این کار و درآمد حاصل از بلیت فروشی این نمایش مبلغ دیه‌ی چند زندانی را فراهم کرد.

در این نمایش بازیگرانی چون : حافظ اسمی خوانی‌، ساناز پوردشتی‌، رویا حسینی‌، امیر سلیمانی‌، ابراهیم عزیزی‌، نیلوفر سلیمان تاش‌، امین نوری‌، مینا کریمی جبلدی ،‌ آرش فضلعلی‌، نسرین نکیسا حضور دارند.