ارزیابی ۳۶ دوره جشنواره تئاتر فجر نشان می‌دهد مرحوم سعید کشن‌فلاح با ۲۰ فرصت داوری و ارزیابی آثار مؤثرترین شخصیت جشنواره فجر در تمام ادوار بوده است.
پایگاه خبری تئاتر: چندی پیش گزارشی با عنوان «گزارشی از 10 دوره داوری جشنواره تئاتر فجر» با موضوع حلقه بسته داوری تئاتر فجر منتشر شد که طبق اطلاعات مندرج در کتاب‌های جشنواره فجر از سال 1387 تا 1386 مشخص می‌شود انتخاب و داوری آثار تئاتر ایران در یک حلقه بسته 20 نفره در این سال‌ها رقم خورده است. وضعیت داوری در تئاتر و احتمال تداوم برخی سیاست‌ها ما را مجاب کرد نگاهی نیز به دوره‌های پیشین این عرصه فرهنگی و هنری داشته باشیم تا دریابیم در 26 دوره گذشته وضعیت داوری جشنواره فجر، حداقل در حوزه داوری به چه شکلی بوده است. برای دیدن فهرست داوران ایرانی در هر دوره می‌توانید اینجا را ببینید. هرست مذکور تنها شامل هیئت داوران است و به هیچ عنوان هیئت‌های انتخاب در نظر گرفته نشده است. علت این امر نیز مخدوش بودن اطلاعات است. از نکات قابل توجه در این فهرست عدم‌اعلام نام داوران در دوره نخست و دوم جشنواره فجر است. در کتاب جشنواره دوره نوزدهم که فهرست شرکت‌کنندگان و برگزیدگان دوره‌های پیشین اعلام شده است خبری از نام داوران این دو دوره نیست. هر چند در این دو دوره برندگانی اعلام شد و جوایزی توزیع شده؛ اما نامی از این افراد اعلام نشده است. در دوره ششم برای نخستین بار جشنواره فجر از یک گروه هیئت‌داوران منسجم به دو بخش مجزا می‌شود و یک گروه ویژه برای انتخاب آثار کودک تعیین می‌شود. این رویه در دوره هفتم به دست فراموشی سپرده می‌شود. در دوره هشتم بخش رقابتی جشنواره حذف می‌شود و هشت نمایش برای شرکت در بخش جشنواره جشنواره‌ها برگزیده می‌شود و جوایز نیز به هر هشت گروه اهدا می‌شود. در دوره یازدهم دبیر جشنواره فجر تصمیم می‌گیرد بخش مسابقه حذف شود. از دوره سیزدهم نیز داوری بخش خیابانی به این رویداد اضافه می‌شود. اما نکته قابل تأمل 10 داور برتر این فهرست است که مطابق جدول زیر است: البته بخش قابل‌توجهی از افراد فوق در دوره‌های بعدی نیز حضور فعالی در حوزه داوری داشته‌اند. از این رو می‌توان گفت سعید کشن فلاح در طول ادوار جشنواره فجر با 20 مسئولیت مستقیم در عرصه انتخاب آثار مؤثرترین شخصیت در جشنواره تئاتر فجر بوده است. ایرج راد و محمود عزیزی با 11 سمت داوری و انتخاب آثار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. در ادوار مختلف جشنواره تئاتر فجر از 146 فرصت داوری موجود، 52 فرصت داوری توسط این فهرست صورت گرفته است. به عبارتی 35 درصد داوری‌های جشنواره تئاتر فجر در اختیار این گروه بوده است. نکته جالب آن است که در جدول 10 سال اخیر جشنواره فجر نیز 20 نفر مورد بحث  35درصد فرصت‌ها را به نام خود زده‌اند. 10 نفر مذکور 11 درصد افرادی هستند که در داوری 26 دوره نخست فجر فعالیت داشته و این در حالی است که  20 نفر 10 دوره بعد نیز تنها 11 درصد فهرست را تشکیل می‌دهند.