ایمان اسکندری دانشجوی تئاتر که قصد داشت، نمایش «بیرون پشت در» را در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کند، از شرکت در این جشنواره انصراف داد.

پایگاه خبری تئاتر: ایمان اسکندری دانشجوی تئاتر که قصد داشت، نمایش «بیرون پشت در» را در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کند، از شرکت در این جشنواره انصراف داد.

هرچند این دانشجو می‌گوید،پیش از این انصرافش را برای شرکت در جشنواره اعلام کرده است، هنوز نام نمایش او به عنوان یکی از آثار شرکت کننده در جشنواره وجود دارد و براساس جدول جشنواره این نمایش روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران نوبت اجرا دارد.

این دانشجوی تئاتر درباره دلایل انصراف خود گفت: نمایش من جزو آثاری بود که در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شده بود اما بعد از انتشار جدول جشنواره که روی سایت جشنواره قرار گرفت، متوجه شدم نمایش ما را از بخش اصلی بیرون آورده‌اند و به بخش جنبی منتقل کرده‌اند به همین دلیل همان روز از شرکت در جشنواره انصراف دادم.

این دانشجو یادآور شد: بعد از اعلام نتایج نهایی جشنواره که در آن 21 اثر انتخاب شده بودند، متوجه شدیم هفت نمایش دیگر به این لیست اضافه شده است و قرار بود این نمایش‌ها در بخش جنبی به صحنه بروند اما حالا می‌بینیم برخی از آن‌ها در بخش مسابقه اجرا می‌شوند و جالب اینجاست که برخی از آثار مثل نمایش ما از بخش مسابقه به بخش جنبی منتقل شده‌اند.

او با اشاره به زحمات گروه‌های دانشجویی برای آماده کردن نمایش‌هایشان اظهار تأسف کرد: گروهی شش ماه برای آماده کردن این نمایش تمرین کرد اما متأسفانه با بدقولی روبرو شدیم و کارمان از بخش اصلی به بخش جنبی منتقل شد، به همین دلیل تصمیم گرفتم اصلا در جشنواره شرکت نکنم.

این دانشجو مدعی شد: برخی از آثار که در جدول جشنواره در بخش مسابقه به صحنه می‌روند، دچار مشکل هستند.

او توضیح داد: بعد از انتشار جدول جشنواره متأسفانه متوجه شدم برخی از آثار با تخلف در بخش مسابقه به صحنه می‌روند، مثلا نام یکی از این آثار در میان پذیرفته‌شدگان نهایی نیست و جزو آثاری است که بعدا به جشنواره اضافه شده که قرار بوده در بخش جنبی به صحنه برود.

نوروزی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد اجرای آثاری هستیم که قبلا اجرای عمومی شده و یا در جشنواره‌های دیگر به صحنه رفته‌اند.

او همچنین افزود: به جز این، در بخش نمایشنامه‌نویسی استاد رادی هم تخلف وجود دارد چرا که نمایشنامه‌های این بخش نباید قبلا اجرا شده باشد اما یکی از این آثار قبلا در جشنواره فجر اجرا شده و یکی هم اجرای عمومی داشته است.

این دانشجوی دانشکده هنر و معماری با اعتقاد بر اینکه آثار دانشجویان این دانشکده مورد ظلم قرار می‌گیرد یادآور شد: همه این‌ها باعث شد تا از شرکت در جشنواره منصرف شوم و متأسفم که بگویم عده‌ای با رابطه به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.