معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران گفت: ۵۸ نمایش در جشنواره تئاتر استان بازبینی و از این تعداد 12 نمایش به مرحله نهایی رسیدند.

پایگاه خبری تئاتر: بیست وچهارمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ آبان‌ ماه آغاز و قرار است اختتامیه این جشنواره فردا در پردیس تئاتر تهران برگزار شود.
«ابراهیم شریفی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر تهران ادامه داد: از زمان اعلام فراخوان جشنواره، ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند که می‌توان گفت این تعداد نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد رشد داشته است.
شریفی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انجمن هنرهای نمایشی، بازبینی نمایش‌ها را بر عهده داشت، اظهار داشت: از تعداد ۷۲ نمایش که به دبیرخانه جشنواره رسید، ۵۸ اثر آماده بازبینی شد و از این تعداد نیز ۱۲ اثر (شامل ۱۱ نمایش در بخش مسابقه و یک نمایش در بخش جنبی) به عنوان آثار برتر به مرحله اجرای عمومی در فرهنگسرای خاوران و پردیس تئاتر تهران راه یافتند.
معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ادامه داد:‌ این نمایش‌ها از شهرستان‌های شمیرانات، رباط کریم، شهریار، شهرقدس، اسلامشهر، ری و پاکدشت انتخاب شدند و به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.
وی خاطرنشان‌کرد: افزوده شدن بخش جنبی، بخش مسابقه عکاسی و بخش منتقدین از ویژگی‌های این دوره از جشنواره بود.
شریفی با بیان اینکه هر گروه نمایشی ۲ اجرا در سه سالن استاد مشایخی، استاد رشیدی و سالن محمود استاد محمد به روی صحنه بردند، گفت:‌ با همکاری ادارات ارشاد شهرستان های استان، شهروندان استان از اجرای هنرمندان استقبال کردند.
معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه در جشنواره امسال فرصت و زمان بیشتری را برای تمرین گروه‌ها در نظر گرفتیم و این از ویژگی‌های این دوره از جشنواره بود، اظهار داشت:‌ پیش از این قرار بود که فراخوان در شهریور ماه اعلام شود اما با وجود ماه‌های محرم و صفر سعی کردیم اختتامیه را به بعد از این دو ماه موکول کنیم تا گروه ها فرصت بیشتری برای تمرین داشته باشند.