مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه تعمیرات تالار مولوی را به سه بخش کوتاه، میان و بلندمدت تقسیم‌بندی کردیم، گفت: با انجام تعمیرات کوتاه‌مدت این تالار از مهرماه بازگشایی می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: :جعفر گل‌محمد مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران می گوید: از زمان ساخت تالار مولوی 45 سال می‌گذرد و بعد از انقلاب تا به حال اقدامات زیادی زیر بنایی برای آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مولوی همیشه تالاری بوده که خدمات را ارائه داده است بدون اینکه کسی به آن توجهی کند، لذا پس از گذشت این زمان طولانی طبیعتاً یکسری نواقص و مشکلات برای آن پیش می‌آید. با توجه به احترامی که برای مخاطب دانشگاهی‌مان قائل هستیم و اینکه خودمان را بازاری و تاجر نمی‌دانیم تا در آنجا تجارت کنیم، به همین دلیل خیلی وسواس داریم اینجا در شأن و مقام دانشگاهیان باشد.

مدیرکل فرهنگی با بیان اینکه بزرگترین مشکل تالار مولوی سیستم برقو تاسیسات است، گفت: در این یکی دو سال اخیر که مولوی در زیر مجموعه معاونت فرهنگی قرار گرفته است، متوجه مشکلات زیادی شدیم که بزرگترین آنها سیستم برق، تاسیسات و یکسری مسائل که مربوط ایمنی سالن مربوط می‌شود. بنابراین تابستان را بهترین فرصت دانستیم تا به این موضوع رسیدگی کنیم. به همین دلیل از جاهای مختلف همچون آتش نشانی دعوت کردیم و آمدند و نظارت خود را نیز اعلام کردند و این پرونده احتمالاً برای این هفته تکمیل می‌شود.

وی افزود:  در همین راستا مکاتبات و جلسات بسیاری داشتیم تا بتوانیم جذب بودجه را صورت دهیم. همچنین به دلیل اینکه بازسازی مولوی نیازمند بودجه عظیمی است بنابراین ما برنامه بازسازی را به سه قسمت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم‌بندی کردیم. به دلیل فاصله اندکمان با مهرماه، فاز نخست و کوتاه مدت را انجام می‌دهیم تا در مهرماه بازگشایی صورت گیرد. برنامه میان مدت و بلند مدت نیز نیازمند بودجه برای تحقق است.