محمدعلی کلی بوکسور افسانه‌ای‌ و از قهرمانان اسطوره‌ای، یکی از اعجوبه‌های ورزش مشترنی است که جایگاه ویژه‌ای در میان شخصیت‌های معاصر دارد.

پایگاه خبری تئاتر: برخلاف بسیاری از ورزشکاران که در دوران اوج خود، شیفته پرده نقره‌ای سینما شدند، محمدعلی انبوهی از پیشنهادها برای حضور در فیلم‌های سینمایی را نپذیرفت.
تبحر اعجاب‌برانگیز این ورزشکار مخالف جنگ ویتنام در بوکس و بداعت‌هایش در این رشته ورزشی-از شیوه رقص پایش هنگام مبارزه تا مهارت در جا خالی دادن- همگی در کنار شوخ‌طبعی‌اش، از او چهره‌ای مردم‌پسند و مصلح اجتماعی ساخته بود که حتی شخصیت‌های سیاسی را نیز به احترام وامی‌داشت.
محمدعلی کِلِی در یکی از مبارزه‌‌های بوکس‌اش در کمتر از ده ثانیه به شکلی باورنکردنی توانست از ۲۱ ضربه مشت حریفش جاخالی دهد!
محمدعلی در مورد موفقیت در زندگی جمله‌ای آموزنده دارد؛ سایت ترایبکا آن را منتشر کرده که خواندنش خالی از لطف نیست. او در این باره گفته: «موفقیت با همیشه پیروز شدن به دست نمی‌آید. موفقیت واقعی زمانی می‌آید که ما پس از افتادن بلند شویم.
بعضی کوه‌ها مرتفع‌تر از بقیه هستند. بعضی جاده‌ها پرشیب‌تر از بقیه هستند. همیشه سختی‌ها و موانع وجود دارند اما نباید بگذارید که جلوی شما را بگیرد. حتی در پرشیب‌ترین جاده نباید برگردید…»
محمد علی در مورد اهمیت زندگی نیز گفته بود: «ما تنها یک زندگی داریم که به ما داده شده و به زودی هم از ما گرفته خواهد شد؛ اما آن‌چه را که برایِ خدا و این دنیا انجام می‌دهیم تا ابد باقی خواهد ماند…»
۱۷ ژانویه زادروز تولد محمدعلی کلی بود؛ ورزشکاری که عنوان بهترین بوکسور سنگین‌وزن تاریخ را دارد و محبوب‌ترین چهره ورزشی قرن نیز هست!
با وجود اینکه تا کنون مستندهای زیادی از زندگی‌ محمدعلی ساخته شد اما او هیچگاه به درخواست کمپانی‌های فیلمسازی برای بازی در فیلم‌های سینمایی پاسخ مثبت نداد!
سال ۲۰۰۱ مایکل مان فیلمی از زندگی محمدعلی کلی به نام «علی» ساخت که ویل اسمیت نقش این ورزشکار اسطوره‌ای را بازی کرد.
کلی در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ به دنیا آمد و ۷۴ سال بعد در سوم ژوئن ۲۰۱۶ درگذشت.
محمدعلی کلی دوبار به ایران سفر کرد.
عکس‌های کمتر دیده شده این ویدیو را گوردون پارکس در خلال سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۰ از محمدعلی گرفته…