خانه تئاتر از نهادهای قانونی انتظار دارد هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند و با رعایت شان هنری و ملی ایشان، وظایف و مسئولیت‌های شورای نظارت و ارزشیابی را در قبال هنرمندان به رسمیت بشناسند.

پایگاه خبری تئاتر: در اطلاعیه خانه تئاتر آمده: در پی حل مشکلات به وجود آمده برای نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" و صدور دستور قضایی برای رفع توقف این اجرا، خانه تئاتر طبق وظیفه اساسنامه‌ای و ذاتی خود در حمایت و پشتیبانی از هنرمندان خانواده تئاتر به عرض مقامات محترم دخیل در این ماجرا می‌رساند که همواره آنچه به اجرای یک اثر در هر جای کشور عزیزمان ایران اعتبار حقوقی و قانونی می‌بخشد مجوز رسمی اداره شورای نظارت و ارزشیابی بوده و هنرمندان این عرصه همواره با دریافت و تکیه بر این مجوز که از مجرای قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود آثار خود را به مخاطبین عرضه می‌کرده‌اند.

بدیهی است که شورای نظارت و ارزشیابی در برخی مقاطع به آثار پیشنهادی هنرمندان مجوز نداده یا اثری را مشروط به اصلاحات یا تغییرات کرده که در هر صورت اختیار و حق قانونی آنها بوده است. هنرمندان نیز همیشه بر طبق این حق و وظیفه قانونی بوده که بر این مجوز اعتماد کرده و آن را دارای امتیاز قانونی می‌دانند. بنابراین انتظار دارند اگر نمایشی با مشکلی از نظر قوه محترم قضائیه و دادسرای فرهنگ و رسانه مواجه شد، این مسئولین و مجوز دهندگان شورای نظارت هستند که باید پاسخ بدهند نه هنرمندان. بدیهی است تحقق این امر به شورای نظارت و ارزشیابی به عنوان یک نهاد قانونی اعتبار خواهد بخشید و امنیت شغلی و روحی هنرمندان را تامین خواهد کرد.

انتظار خانه تئاتر از نهادهای قانونی این است که هنرمندان شریف تئاتر را مجرم نشناسند و با رعایت شان هنری و ملی ایشان، وظایف و مسئولیت‌های شورای نظارت و ارزشیابی را در قبال هنرمندان به رسمیت بشناسند.

خانه تئاتر ضمن احترام به وظایف دادسرای فرهنگ و رسانه، از مسئولین محترم هر دو قوه قضائیه و مجریه و زیرمجموعه‌هایشان که در حل مشکلات پیش آمده برای نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" اقدام موثر نموده و آرامش را به فضای فرهنگ و هنر بازگرداندند تشکر و قدردانی می‌کند.