با سپری شدن روزهای پایانی بهار و تنها 7 ماه مانده به زمان برپایی سی و سومین جشنواره تئاتر فجر هنوز دبیر این دوره انتخاب نشده ولی خبرها حاکی از آن است که این امر در اوایل تیر و با اعمال نظر از سوی سطوح بالای وزارت ارشاد انجام می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: این روزها انتخاب و معرفی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به یکی از مسایل مورد بحث تئاتر ایران تبدیل شده است.

چندی پیش عباس غفاری مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا اواسط خردادماه معرفی می‌شود. اما با گذشت نیمه خردادماه رضا دادویی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی گفت: کاندیداهای دبیری جشنواره سی و سوم در حال بررسی هستند و تا هفته پایانی خردادماه دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

اما در حال حاضر اینگونه به نظر می‌رسد که اوایل تیرماه دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر معرفی می‌شود.

نکته قابل توجه این است که تأخیر در معرفی دبیر جشنواره تئاتر فجر به دلیل مشکلاتی است که در دوره‌های اخیر جشنواره بخصوص دوره سی و دوم تئاتر فجر رخ داد و دبیر جشنواره تنها یک هفته به برگزاری آن تغییر کرد.

شنیده‌های حاکی از آن است که اداره‌کل هنرهای نمایشی در حال حاضر تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب و معرفی دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر نیست و انتخاب و معرفی دبیر در سطوح بالای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین خواهد شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی هم که از زمانی که بر مسند مدیریت تئاتر ایران قرار گرفته، هنوز نشست رسانه‌ای برگزار نکرده است، در انتظار حل مساله تعیین دبیر جشنواره تئاتر فجر است تا پس از آن پاسخگوی رسانه ها باشد.

البته از سوی دیگر هم شنیده می شود هفته آینده انتظار اهالی رسانه و تئاتر ایران به پایان می‌رسد و حسین طاهری اولین نشست رسانه‌ای خود را برگزار خواهد کرد.