شرم آوره! آدم با مردم بازی کند برای گرفتن پول؟! بس کنید این کارها را! سلبریتی باید مردمی باشد. باید به مردم روحیه دهیم. از همه می خواهم محکم باشیم».

پایگاه خبری تئاتر: مسعود فراستی اقدام بهنوش بختیاری در تبلیغ دارویی گیاهی که مدعی بود در درمان کبد چرب و پیشگیری از کرونا تأثیر دارد را «شرم آور» خواند. این در حالی است که بختیاری پس از انتشار خبر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن خود برای پخش این تبلیغ در اینستاگرامش، رسانه ها را تهدید به شکایت کرده بود و از منتقدان خواسته بود زیپ دهان خود را ببندند!

مسعود فراستی در برنامه شب گذشته «هفت» پیش از شروع بخش میز نقد، درباره این اقدام بختیاری بدون اشاره به نام او گفت: «من عکسی دیدم از یک سلبریتی که تبلیغ یک پماد برای درمان کرونا را می کرد. شرم آوره! آدم با مردم بازی کند برای گرفتن پول؟! بس کنید این کارها را! سلبریتی باید مردمی باشد. باید به مردم روحیه دهیم. از همه می خواهم محکم باشیم».

 

«کرگدن» قهرمان و ضد قهرمان ندارد

مسعود فراستی همچنین در ادامه در کنار محمدتقی فهیم و شاهین شجری کهن به نقد  وبررسی سریال ویدئویی «کرگدن» پرداخت که گزیده ای از صحبتهای او را در ادامه می خوانید:
-من مولف اثر را نمی شناسم فقط می دانم فیلمی به نام گس را ساخته است.
-کار با سایر کارهای نمایش خانگی متفاوت است. از کارهایی مانند «دل» و «مانکن» جدی تر است اما مشکلات اساسی دارد.

– نمی دانم این نکته ای که می خواهم بگویم به اجرا مربوط است یا فیلمنامه؟! خودم فکر می کنم به فیلمنامه مربوط است. اشکال از اینجا آغاز می شود که فیلم نامه روش غلطی در بیان مساله پیدا کرده است. مدرن بودن این نیست که خود و مخاطب را اینطور گیج کنیم! می توانیم قصه را از الف تا ی بگوییم! اینکه نمی توانیم این کار را بکنیم ضعف فیلمنامه است. تمام فلاش بک هایی که من دیدم همه غلط هستند. چون از نگاه هیچ کدام از شخصیت ها نیست. حتی یکی از فلاش بک ها که ظاهرا برای یکی از شخصیت هاست، خود شخصیت در آن حضور ندارد. یعنی کارگردان فلاش بک می زند نه محیط و شخصیت. این اشکال از فیلمنامه می آید.

-اکشن به خصوص برای سریال مثل نون شب واجبه! چیزی که ما از اکشن در این کار می بینیم، ما قبل اکشن است. کار قهرمان و ضد قهرمان ندارد. کار ضد قهرمان ندارد. اکشن در تقابل قهرمان و ضد قهرمان می آید. هر چه دو طرف قوی تر باشند اکشن قوی تر است که در این کار وجود ندارد. ولی کار ریتم اکشن دارد که نا به جا است. کار می توانست با یک کار جدی بر روی فیلمنامه جذاب شود. کار حتی اگر کپی خوب بود قابل دفاع می شد اما حتی در کپی هم ناتوان است. از طرفی کار قابل تحسین است که سراغ قصه های دم دستی نرفته اما از همین جا کار جدی می شود و سریال نمی تواند از پس آن بر آید.

-من می خواهم بگویم ما احتیاج به مهندس داریم تا هنرمند. لطف کنید یک تکنسین باشید تا شاید بعدتر هنرمند شوید!