احسان بیات‌فر گفت: نمایش "آقای هیچکس" در قالب پانتومیم به مسائل روز جهانی و حتی کرونا ویروس می‌پردازد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "آقای هیچکس ‎یا چگونه تئاتر می‌تواند تصمیمات شما را در 30 دقیقه تغییر دهد!" نوشته و کار احسان بیات‌فر، 14 مارچ (24 اسفندماه) ساعت 19 در سالن میت مارکت شهر ملبورن استرالیا به صحنه می‌رود.

احسان بیات‌فر درباره این نمایش گفت: "آقای هیچکس" براساس شیوه اجرایی پانتومیم شکل گرفته است و این اثر بدون دیالوگ طراحی شده است. دلیل انتخاب این شیوه اجرایی ارتباط هر چه بهتر با جامعه انگلیسی زبان کشور استرالیاست. این اثر با نگاهی به نمایشنامه "مایم و پاگانی‌نی" نوشته علیرضا ناصحی و بازی‌های مارسل ممارسو، افشین هاشمی، علیرضا ناصحی، گرگ گلدستون، سموئل آویتال و جف هویل شکل گرفته است.

بازیگر نمایش "شیرهای خان بابا سلطنه" در ادامه افزود: خط اصلی نمایش براساس مشکلات انسان معاصر طراحی شده است. من دانشجوی رشته زبان انگلیسی در استرالیا هستم و به دلیل سابقه فعالیت‌های‌ام در حیطه کارگردانی و بازیگری در ایران، بر آن شدم تا این نمایش را در استرالیا به صحنه آورم.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: وضع موجود و مشکلات اقتصادی که در جهان امروز وجود دارد همه‌گیر است و تنها مختص کشورهای آسیایی نیست و کشورهای جهان اول نیز درگیر آن هستند به همین دلیل تصمیم گرفتم با این نمایش در قالب پانتومیم به یک سری مسائل روز و حتی کرونا ویروس بپردازم. موسیقی این نمایش نیز انتخابی است.

بیات‌فر در پایان گفت: متاسفانه این روزها کرونا ویروس در کشورم در حال پیشروی است و این ویروس سلامت هموطنان‌ام را دچار مخاطره کرده و تولیدات فرهنگی هنری را تحت تاثیر قرار داده است. امیدوارم این نمایش قدم کوچک و ادای دینی به تعطیلی هنر در ایران باشد.    

این نمایش کاری از گروه تئاتر "اندیشه یکم" است و احسان بیات‌فر تنها بازیگر این اثر نمایشی است.


منبع: هنرآنلاین