انجمن سینمای جوانان ایران و لابراتوار پیشگامان سینمای آریا در راستای حمایت از سینماگران جوان کشور در حوزه آموزش فنی و مهارتی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

پایگاه خبری تئاتر: انجمن سینمای جوانان ایران و لابراتوار پیشگامان سینمای آریا در راستای حمایت از سینماگران جوان کشور در حوزه آموزش فنی و مهارتی، پشتیبانی تولید و پس تولید و بازسازی و مرمت میراث ارزشمند فیلم‌های کوتاه تولید شده در سینمای ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

پیش از این لابراتوار پیشگامان سینمای آریا در راستای توانمندسازی دانشجویان سینما در کشور و با هدف انتقال تجربیات و ارتقای دانش تخصصی مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین سینما با دانشگاه سوره تفاهمنامه همکاری امضا کرده بودند.

در همین راستا لابراتوار پیشگامان سینمای آریا با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سینمایی کشور قصد دارد نخستین فصل از مجموعه کارگاه‌های «آموزش‌های عملی دانستنی‌های سینمای دیجیتال» را با عنوان «اصلاح رنگ» برگزار کند.

تدریس این کارگاه برعهده هوتن حق شناس سرپرست بخش تصحیح رنگ لابراتوار پیشگامان سینمای آریا است که سابقه تصحیح رنگ فیلم‌هایی از جمله «خورشید»، «سرخ پوست»، «متری شیش و نیم»  را در کارنامه کاری خود دارد.

درک و شناخت تئوری‌های رنگ، بررسی فضاهای رنگی، بررسی مراحل تولید و پس‌تولید و بررسی نقش تصحیح رنگ در سینمای امروز از مباحثی است که قرار است در این کارگاه به آن پرداخته شود.

با توجه به تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در شهر تهران و به منظور اهمیت سلامت هنرجویان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری کارگاه «اصلاح رنگ» متعاقبا اعلام می‌شود.