شماره ۵۶ فصلنامه «نمایش‌شناخت» ویژه پاییز و زمستان، اواخر اسفندماه ۹۸ منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: فصلنامه تخصصی «نمایش‌شناخت» به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی وسردبیری نظر احمدی و با مشاوره علمی فرهاد ناظرزاده کرمانی، حسین اسماعیلی و سعید فرهودی اواخر اسفندماه ۹۸ منتشر شد.

در این شماره «نمایش‌شناخت» مطالب و مقالات متنوع و قابل تاملی به انتشار رسیده که از مهمترین آنها می‌توان به یادنامه نویسنده فقید مجید فلاح زاده نویسنده کتاب «تاریخ اجتماعی و سیاسی تئاتر ایران» و مدیر پیشین فستوال تئاتر کلن اشاره کرد که برای نخستین بار در یک نشریه تئاتری به این چهره تئاتر معاصر پرداخته شده است. در این یادنامه چندین مطلب از جمله ترجمه یک نمایشنامه، یک نقد تئاتری، یک مقاله پیرامون وجوه نمایشی شعر حافظ و ... گنجانده شده است.

همچنین از دیگر بخش‌های این شماره می‌توان به پرونده‌ای راجع به نظریه‌های مدرن تئاتر جهان اشاره کرد که شامل چند مقاله مفصل پژوهشی از جمله جستاری تالیفی به قلم مصطفی مختاباد است. همچنین سعید فرهودی (پدر تئاتر سیاسی) از این شماره نگارش سلسله مطالبی با عنوان درام و درام نویسان سیاسی را آغاز کرده که قسمت یونان باستان آن منتشر شده و ادامه این مطالب تا دوران معاصر ادامه می‌یابد.

در شماره ۵۶ «نمایش‌شناخت» آخرین نمایشنامه فرهاد ناظرزاده کرمانی که به تازگی نگارش آن به پایان رسیده نیز منتشر شده است، نمایشنامه‌ای مدرن و اجتماعی که به شکل اختصاصی و برای نخستین بار منتشر می‌شود. از دیگر مطالب این شماره می‌توان به پژوهشی نو در تاریخ تئاتر ایران اشاره کرد که توسط حسین اسماعیلی (مدیر پیشین گروه مطالعات ایرانی دانشگاه استراسبورگ و استاد سوربن جدید) انجام گرفته و در آن از تاثیر شگرف یک داستان پارسی بر ادبیات نمایشی جهان پرده بر می‌دارد.

در این شماره نیز نظر احمدی سردبیر مجله گفتگوهایی را با ۲ تن از ایرانیان شاغل در تئاتر آلمان محمدعلی بهبودی و علیرضا کوشک جلالی انجام داده که این گفتگوها اطلاعاتی از وضعیت تئاتر ایران در مقایسه با تئاتر اروپا، جایگاه سندیکاهای تئاتری در غرب، رابطه نهاد دولت و تئاتر و ..‌. در اختیار مخاطب می‌گذارد. انتشار مطالبی منتشر نشده از مهدی فروغ و خلیل موحد دیلمقانی از دیگر مطالب این شماره فصلنامه «نمایش‌شناخت» است.

این شماره فصلنامه مربوط به ۲ فصل پاییز و زمستان است که به طور تجمیعی در یک مجلد گردآوری شده است. شماره‌ای در۲۲۰ صفحه با قطع رقعی و قیمت ۴۰۰۰۰ تومان که در اواسط اسفندماه امسال به انتشار رسیده و علاقه مندان می‌توانند این شماره را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند.