مهدی فردقادری ساز و کار پرداخت هزینه ها و پخش نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی بخش خصوصی و تعیین تکلیف آن را از مسئولان مطالبه کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی فرد قادری کارگردان سینما با تحلیل نمایش آنلاین برای فیلم‌های سینمایی بخش‌های خصوصی و دولتی گفت: اگر تعطیلی سینما می‌تواند به ماندن مردم در خانه و حفظ هرچه بیشتر سلامتی آنها کمک کند کار درستی انجام داده است، اما در مورد بخش دولتی و خصوصی باید دید هزینه‌ها از کجا و به چه صورت تامین می‌شود.

او افزود: فیلم‌هایی که دولت تهیه کرده مسئله‌ای ندارند، چون جزء وظایف دولت است که با نگه داشتن مردم در خانه سلامتی آن‌ها را حفظ کند و قسمتی از آن هنر و سینماست در نتیجه می‌تواند آثاری که هزینه آنها را پرداخت کرده منتشر کند.

این کارگردان ادامه داد: در خصوص فیلم‌هایی بخش خصوصی باید دید چه سازو کاری وجود دارد یعنی هزینه پخش آنلاین خانگی را دولت متقبل می‌شود یا نه. اگر قرار باشد خودش هزینه اش را برگرداند واقعا مشخص نیست این ظرفیت وجود داشته باشد و البته اطلاعات و تجربه کافی ندارم، اما طبیعتا هزینه‌های بخش خصوصی آن هم در شرایط اقتصادی کنونی باید برگردد.

فرد قادری درباره نمایش آنلاین «بی وزنی» و آغاز تولید جدیدترین فیلمش گفت: منتظریم شرایط مساعد شود تا تکلیف اکران«بی وزنی» که مدت زمان کوتاهی نمایش داشت را مشخص کنیم درمورد نمایش آنلاین مستلزم رایزنی با تهیه کننده است البته هنوز به نتیجه نرسیدم که چنین کاری را انجام بدهیم. پیش تولید «آزردگان» پس از گذر از وضعیت کنونی آغاز خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان