اصغر همت گفت: استاد کشاورز همچون ستاره در عرصه بازیگری ما هستند و در عرصه تئاتر هم بسیار خوش درخشیدند.

پایگاه خبری تئاتر: اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر، به مناسبت سالروز تولد محمدعلی کشاورز در خصوص این هنرمند، گفت: از میان تک ستاره‌هایی که داشتیم، استاد محمدعلی کشاورز و چند تن دیگر در قید حیات هستند؛ ولی چند سالی است که از فیض دیدارشان روی صحنه و جلوی دوربین محروم هستیم. امیدوارم با تلاش‌هایی که خودشان دارند و با تمهیدات پزشکی بتوانیم استاد محمدعلی کشاورز را روی صحنه و جلوی دوربین ببینیم.

وی افزود: این هنرمندان  بی بدیل هستند که تصور جانشینی شان بسیار بسیار سخت است؛ به خصوص در این عصر و زمانه.

همت در خصوص وجود ستاره‌هایی همچون محمدعلی کشاورز در میان نسل‌های آینده گفت: به لحاظ قوت بازیگری هستند کسانی که استعداد‌های ذاتی دارند و خواهند آمد؛ اما شک دارم که در تداوم به این شکل باشند. از طرفی یک بحث مهم به نام اخلاق هنری وجود دارد که این‌ها را کمتر در نسل جدید شاهد خواهیم بود، اما همیشه استعداد‌های خوبی در کشور داریم.

این بازیگر با اشاره به خاطره خود از محمدعلی کشاورز در یک تئاتر گفت: شانس این را داشتم که یکی از بهترین بازی‌های تئاتر ایران و البته نقطه عطفی در بازیگری آقای کشاورز را در یک نمایش به نام «بازی استریندبرگ» به کارگردانی حمید سمندریان  ببینم. هیچ وقت بازی درخشان ایشان در آن نمایش را فراموش نمی‌کنم که در کنار مرحوم هما روستا و اسماعیل شنگله ایفای نقش می‌کرد. ایشان بازی‌های درخشان فراوان داشتند، اما به نظر من بازی ایشان در آن نمایش نقطه عطفی در بازیگری تئاتر ما بود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان