جانی دپ یکی از بازیگران محبوب هالیوود در نهم ژوئن ۵۷ ساله شد.

پایگاه خبری تئاتر: جانی دپ فوق ستاره هالیوود، روز گذشته پنجاه و هفتمین سال تولد خود را جشن گرفت. او در اوایل دهه هشتاد میلادی به عنوان یک نوجوان در فیلم‌ها شروع به فعالیت کرد و به مرور در فیلم‌های محبوبی مثل «خیابان جامپ ۲۱» بازی کرد.

از آن زمان او به یکی از پر مخاطب‌ترین بازیگران سینما تبدیل شد. بعضی از نقش هایی که  او توانست شهرت جهانی پیدا کند، می‌توان به «کاپیتان جک اسپارو» در مجموعه فیلم‌های سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» و همچنین ویلی ونکا در فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات» اشاره کرد.

به مناسبت پنجاه و هفتمین سال تولدش در اینجا تعدادی از حقایق کمتر شنیده شده او را مرور می‌کنیم.

همکاری با گروه موسیقی اوئیسیز

هواداران جانی دپ او را به عنوان یک علاقه‌مند به موسیقی می‌شناسند. با این حال تعداد زیادی از طرفداران او نمی‌دانند که جانی دپ با گروه موسیقی اوئیسیز از مشهور‌ترین گروه‌های انگلیسی کار کرده است. او در یکی از آلبوم‌های این گروه به نام «اکنون اینجا باش» نوازندگی کرده است. این آلبوم در زمان خود یکی از آثاری بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین فروش را داشت.

جزیره شخصی در باهاما


جانی دپ بدون شک یکی از بازیگران پرطرفدار و ثروتمند هالیوود است. او برای خودش یک جزیره خریده است. او در سال ۲۰۰۴ برای این جزیره کوچک ۳.۶ میلیون دلار پول پرداخت کرد؛این جزیره شش ساحل دارد که جانی دپ به نام دو فرزندش نام گذاری کرده است.

آغاز بازیگری بعد از ملاقات با نیکلاس کیج


طبق گفته‌های منابع مختلف، لوری آن آلیسون همسر نخست جانی دپ، کسی بود که او را به نیکلاس کیج معرفی کرد. پس از ملاقات با نیکلاس، جانی دپ تصمیم می‌گیرد شانس خود را در صنعت فیلم سازی نیز امتحان کند. نیکلاس کیج حتی یک مدیر برنامه نیز برای او استخدام می‌کند.

خویشاوندی با خانواده سلطنتی

جانی دپ نه تنها یک بازیگر مشهور است بلکه با خانواده سلطنتی انگلیس نیز نسبت دارد. طبق گفته‌های یک تبار شناس در برنامه «فکر می‌کنید چه کسی هستید؟» جانی دپ بیستمین عموزاده ملکه الیزابت دوم انگلیس محسوب می‌شود. به گفته او شجره نامه اجداد جانی دپ به بیش از ۵۰۰ سال قبل و زمانی که خانواده او سلطنتی بوده اند باز می‌گردد.

حساسیت به شکلات

همانطور که می دانیم جانی دپ نقش ویلی ونکا در فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات سازی» را بازی کرده است. با این حال او زمانی که کودک بوده به شدت به شکلات حساسیت داشته اما او زمانی که بزرگتر شد با این حساسیت کنار آمد.

خرید اسب تک چشم


او در طی فیلمبرداری پروژه «شوالیه بی سر» به اسبِ شخصیت خود در فیلم وابسته می‌شود و بعد از فیلمبرداری، این اسب را برای خود می‌خرد؛این اسب تک چشم بود و به او چشم طلایی می‌گفتند.

دستگیری توسط پلیس

جانی دپ در سال ۱۹۹۴ به دلیل کثیف کردن اتاق یک هتل و همچنین در سال ۱۹۹۹ به دلیل حمله به یک پاپاراتزی توسط پلیس دستگیر شد. پاپاراتزی به عکاس‌هایی گفته می‌شود که به دنبال عکس‌های جذاب و کمتر دیده شده از افراد مشهور هستند و در این راه حریم شخصی آن‌ها را زیر پا می‌گذارند.

دندان طلایی جک اسپارو

شخصیت جک اسپارو در مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب که توسط دپ بازی شد، تعدادی دندان طلا داشت و گفته می‌شود که جانی دپ پس از پایان فیلمبرداری آن‌ها را برای خود نگه داشته است.

تخریب بیلبورد فیلم خودش

او در فیلم سینمایی «خیابان جامپ ۲۱» نقش آفرینی کرده است. او در یکی از مصاحبه‌های قدیمی خود گفته بود به همراه دوستش یکی از بیلبورد‌های تبلیغاتی مربوط به این فیلم را مخدوش کردند؛ برای شخصیت‌های روی این تابلو سیبیل گذاشتند و روی آن آدامس چسباندند.