مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با همکاری «داکیونایت» اقدام به عرضه اینترنتی مستندهای ایرانی می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با همکاری «داکیونایت» اقدام به عرضه و پخش اینترنتی فیلم‌های مستند ایرانی می‌کند.

«داکیونایت» DocuNight برنامه نمایش ماهانه فیلم‌های مستند ایرانی است که از سال ۱۳۹۳ به همت احمد کیارستمی آغاز به کار کرده و در بیش از ۲۵ شهر آمریکا و کانادا برنامه نمایش فیلم دارد.

این برنامه با توجه به شیوع بیماری کرونا مثل اکثر برنامه‌های هنری و فرهنگی سراسر دنیا به صورت آنلاین برگزار می‌شود به همین منظور «داکیونایت» در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ پلتفرم نمایش اینترنتی خود را با عنوان Docunight On-Demand راه‌اندازی کرد.

مشترکان این سرویس همانند نتفلیکس می‌توانند در هر زمان از طریق وب، اپل، آمازون، به آرشیو فیلم‌های مستند موجود در «داکیونایت آن دیمند» دسترسی داشته باشند و روی کامیپوتر یا تلویزیون خود فیلم‌ها را ببینند. این سرویس برای همه مخاطبان مستندهای ایرانی در هر کجای دنیا قابل عضویت و دسترسی است.

تاکنون برخی فیلم‌های تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نظیر «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان»، «بافندگان خیال»، «متهمین دایره بیستم»، «والسی برای تهران»، «اهالی خیابان یکطرفه»، «آتلان»، «سفر سهراب»، «راننده و روباه» و «من میخوام شاه بشم» در برنامه «داکیو نایت» یا «شب مستند» در شهرهای سان‌فرانسیسکو، نیویورک، لس‌آنجلس، سن‌دیه‌گو، واشنگتن، مینه‌سوتا، ونکوور، تورنتو، کالیگری و واترلو برای مخاطبان ایرانی و خارجی به نمایش درآمده و هم‌اینک در آرشیو پلتفرم نمایشی Docunight On-Demand قابل دسترسی است.

هدف از برگزاری این برنامه، ایجاد تبادل فرهنگی و فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت هر چه بهتر جامعه‌ی ایرانی از طریق نمایش مستندهای شاخص ایرانی است.