فیلم‌های «پارک ژوراسیک» و «آرواره ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ فروش خوبی را در سینما‌ها رقم زدند.

پایگاه خبری تئاتر: دقیقا با گذشت ۴۵ سال از اکران فیلم سینمایی «آرواره ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، این کارگردان دوباره با فیلم‌های کلاسیک خود فروش خوبی را در سینما‌های ماشینی رقم زده است است.

از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ ژوئن، فیلم سینمایی پارک ژوراسیک محصول سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، با در آمدی بیش از ۵۱۷ هزار دلار از ۲۳۰ محل نمایش، صدرنشین این هفته گیشه محسوب می‌شود.

فروش اکثر سینما‌هایی که گزارش می‌شود به صورت سینما‌های ماشینی هستند. انتظار می‌رود سینما‌های سربسته از میانه ماه ژوئیه بازگشایی شوند.

فیلم سینمایی «آرواره ها» نیز فاصله زیادی با «پارک ژوراسیک» نداشت. این فیلم هم بیش از ۵۱۶ هزار دلار از ۱۸۷ محل نمایش فروخت. این در حالی است که ۲ هزار و ۳۴۹ هفته از نخستین اکران فیلم (در سال ۱۹۷۵) می‌گذرد.

فیلم دیگر اسپیلبرگ به نام «ئی. تی. موجود فرازمینی» که در سال ۱۹۸۲ منتشر شده بود ۱۲۶ هزار دلار از ۱۰۰ نمایشی که در اختیار داشته فروخته است تا به جایگاه هفتم برسد. این در حالی است که فیلم سینمایی «مهاجمان صندوق گم شده» با فروش ۶۹ هزار دلاری جایگاه هجدهم را به خود اختصاص داده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان فروش‌ها در هفته گذشته ۳.۸ میلیون دلار بوده است. با وجود اینکه این رقم بسیار کم است (فروش بلیط در هفته مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است) استودیو‌ها و صاحبان سینما از پُر بودن سینما‌های اتومبیلی رضایت دارند.

عناوین دیگری که در حال حاضر در این سینما‌ها نمایش داده می‌شود، شامل «بازگشت به آینده»، «آزاد و «گونیز» می‌شوند.

تعداد زیادی از ۵۴۰۰ سینمای آمریکا از میانه ماه مارس تعطیل شده اند و استودیو‌ها تولیدات خود و تاریخ‌های اکران را به تعویق انداخته اند. اولین اکران گسترده سینمایی در تاریخ ۱۰ ژوئیه با فیلم «نامتعادل» رقم خواهد خورد و بعد به ترتیب فیلم‌های «مولان» و «انگاشته» اکران می‌شوند.