البین لوی مدیر هنری جشنواره بین‌المللی «کن‌ سریز» با اعلام برگزاری این جشنواره در سال ۲۰۲۰ به معرفی برنامه‌های حاضر در این دوره پرداخت.

پایگاه خبری تئاتر: روز سه شنبه اعلام شد سومین دوره جشنواره کن سریز یا جشنواره تلویزیونی کن از ۹ تا ۱۴ اکتبر (۱۸ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود. این رویداد با نمایش «شعله» با حضور جاناتان کوهن شروع می‌شود و با نمایش فصل چهارم «به نماینده‌ام زنگ بزن» به کارش خاتمه می‌دهد.

این جشنواره اعلام کرده به صورت ترکیبی در کن برگزار می‌شود و برای نخستین بار از پلتفرم آنلاین « Canneseries Live» به این منظور بهره می‌گیرد.

از سریال‌هایی که برای نخستین بار در بخش رقابتی این جشنواره دیده می‌شوند سریال ماوراءالطبیعی «جستجوگران حقیقت» است که توسط نیک فارست و سایمون پگ نوشته و بازی شده است. درامی از جنگ جهانی دوم با عنوان «تقاطع آتلانتیک» با بازی کایل مک‌لاکلان در نقش فرانکلین روزولت و «پل» با بازی سوفیا هلین در نقش پرنسس مارتا ملکه نروژ از دیگر برنامه‌های حاضر خواهد بود.

در این جشنواره جودیت لی بازیگر که در سریال‌هایی چون «شفافیت» و «داستان جنایی آمریکایی» بازی کرده با دریافت جایزه آیکون ورایتی تجلیل می‌شود و دیزی ادگار-جونز بازیگر «مردم معمولی» نیز جایزه ستاره نوظهور مادام فیگارو را دریافت می‌کند.

این جشنواره برنامه گفت‌وگو هم خواهد داشت که جارد هریس بازیگر «چرنوبیل»، دارن استار خالق سریال «جنسیت و شهر»، بیلی ری فیلم‌نامه‌نویس «قانون کمدی»، سیگورنی ویور بازیگر «به نماینده‌ام زنگ بزن» و کایل مک‌لاکلان بازیگر «تویین پیکس» و «پورتلندیا» از جمله حاضران در آن خواهند بود.

جشنواره کن سریز قرار بود از ۲۷ مارس تا یکم آوریل (در فروردین) برگزار شود اما شیوع کرونا برگزاری آن را به تعویق انداخت.

این جشنواره که از سال ۲۰۱۸ برای تجلیل از سریال‌ها در شهر کن برگزار می‌شود و تا اینجا لغو دوره سوم خود را اعلام نکرده بود، سرانجام اکنون اعلام کرده در پاییز این دوره را برگزار می‌کند.

برنامه‌هایی که به صورت فیزیکی ارایه می‌شوند در سالن لومیر و هر برنامه با محدودیت تا هزار نفر برگزار می‌شود. این در حالی است که این سالن گنجایش بیش از ۲۳۰۰ نفر را دارد.

رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عبور از زیر اشعه ماوراء‌بنفش، استفاده از اسپری ضدعفونی کننده و کنترل تب شرکت کنندگان از مواردی خواهد بود که به دقت در آن رعایت می‌شود.

این جشنواره همچنین با معرفی داوران بخش رقابت بین‌المللی اعلام کرد این داوران به صورت حضوری به بررسی رقبا می‌پردازند.

داوران این بخش شامل لتیتا ایدو بازیگر لبنانی-فرانسوی، کارولین پروست بازیگر فرانسوی، ژان-پل زادی بازیگر و کارگردان فرانسوی، گریگوری فیتوسی بازیگر فرانسوی و آهنگساز آمریکایی رندی کربر خواهند بود.

در پایان این رقابت ۵ جایزه به بهترین سریال، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی، بهترین بازیگر (بدون توجه به جنسیت) و جایزه اجرای ویژه اهدا می‌شود. برای اولین بار جایزه منتخب مخاطبان نیز به جوایز اضافه شده است.