علی شمس هنرمند جوان تئاتر ابراز امیدواری کرد نمایشی را به عنوان اثر مشترک ایران و ایتالیا در جشنواره تئاتر فجر اجرا کند.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند جوان که مدتی است برای ادامه تحصیل در ایتالیا زندگی می‌کند گفت:دوست دارم نمایشی را به عنوان کار مشترک در جشنواره تئاتر فجر اجرا کنم و امیدوارم شرایط اجرای آن فراهم شود.

او در ادامه از انتشار کتاب تازه‌اش با نام «حیات‌النفوس و داستان‌های میان‌رودان» خبر داد.

به گفته شمس، کتاب «حیات‌النفوس...» شامل دو نمایشنامه همراه است که به تازگی از سوی نشر «قطره» منتشر شده است. نمایشنامه «حیات‌النفوس...» یک اثر عروسکی و داستان آن برگرفته از یکی از داستان‌های «هزار و یک شب» است. همچنین نمایشنامه «داستان‌های میان‌رودان» نیز رابطه اسطوره، خدا و شاه را مورد بررسی دراماتیک قرار می‌دهد و یک نگاه پارودیک به چرخه اسطوره در بین‌النهرین دارد.

پیش‌تر، از علی شمس نمایشنامه‌های «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری»، «امینه»، «ابوالهول» منتشر شده است و مجموعه کمدی‌های «گولودنی» نمایش نامه‌نویس مشهور ایتالیایی با ترجمه او از سوی نشر «نیکان» در دست چاپ است.

این هنرمند جوان سال گذشته اجرای موفقی از نمایش «مخاطب خاص» را در کافه تریای تئاتر شهر به صحنه برد. او پیش‌تر هم نمایش«اگر شبی از شبهای تهران مسافری» را در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا کرده بود.