علیمردانی از لحاظ اجرا بهترین فیلم كارنامه‌اش را ساخته و شاید تنها ضعف ‌فیلم، افت ریتم آن در میانه‌های داستان است كه لطمه اساسی به‌ پیكره فیلم نمی‌زند.

پایگاه خبری تئاتر: علیمردانی همیشه سعی كرده در فیلم‌هایش مرز میان مخاطب خاص و عام را رعایت كند. فیلم كوچه بی‌نام، بهترین فیلم كارنامه‌اش است اما حالا با ستاره بازی نشان می‌دهد كه بعد از چندین فیلم كه برخی از عواملش سیمرغ هم گرفتند و از طرف منتقدان تحسین شدند، هنوز كارگردانی جاه‌طلب است. در خارج از ایران فیلمی ساخته است كه استانداردهای ‌یك فیلم خوب لوباجت را به خوبی دارد

چند سالی است كه فیلم‌هایی در خارج از ایران می‌سازند كه اغلب كمدی بوده و فاقد هر گونه معنا و تفكری هستند و همگی تاریخ مصرف دارند اما حالا شاید فیلم ستاره بازی، جزو معدود فیلم‌هایی باشد كه ایده مركزی جذابی دارد كه پتانسیل بالایی برای معنازایی داشته است. دختری كه یك چشمش كور بوده، بعد هر دو چشمش را از دست می‌دهد، اما بعد از چندین سال، بینایی‌اش را به دست می‌آورد، در شرایطی كه مادرش با صاحب كارش ازدواج كرده و دختر یعنی صبا - با بازی فوق‌العاده ملیسا ذاكری كه برای اولین‌بار نقش قهرمان یك فیلم را بازی می‌كند و لایق كاندیدا شدن برای سیمرغ است- غرق در مواد مخدر می‌شود و دیگر تزریق برایش حداقل مصرف ممكن است. دچار فروپاشی درونی می‌شود تا حدی كه با ماشین، عابری را می‌كشد‌، دزدی می‌كند و همیشه در حال فرار است. در این میان ‌‌‌پدرش تمام امكانات لازم را با تمام انعطاف لازم برای او مهیا می‌كند اما صبا بر‌خلاف اسمش كه باد خوش است، توفانی است كه جزر و مد طولانی دارد

 علیمردانی از لحاظ اجرا بهترین فیلم كارنامه‌اش را ساخته و شاید تنها ضعف ‌فیلم، افت ریتم آن در میانه‌های داستان است كه لطمه اساسی به‌ پیكره فیلم نمی‌زند

حالا‌ می‌توان به فیلم‌هایی بهتر از او در خارج از ایران امیدوار بود، حتی فیلم‌هایی كه در جشنواره‌های الف هم بدرخشند

وقتی می‌تواند به راحتی جنایات و مكافاتش را به شكلی مالیخولیایی نشان دهد، آن هم بدون استفاده از امكانات سخت‌افزاری زیاد. و پایانی كه تمام توهمات صبا را عینیت می‌بخشد و خودكشی می‌كند و مثل هر بار كه تزریق می‌كرد و خودش را زیر آب فرض می‌كرد، حالا به شكل واقعی اتفاق می‌افتد.  نكته آخر اینكه طبق ادعای فیلم، روایت، منبعی واقعی داشته و برداشتی آزاد از اتفاقی واقعی صورت گرفته است كه چنین نگاهی آن هم از یك فیلمساز ایرانی، قابل‌توجه است كه برود تحقیق كافی كند و خانواده مورد نظر را مورد كنكاش قرار دهد و موقعیت‌ها را دراماتیزه كند كه در‌نهایت، نتیجه، موفقیت‌آمیز بوده است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید

 

 


منبع: روزنامه اعتماد
نویسنده: محسن جعفری‌راد