فریندخت زاهدی استاد دانشگاه و هنرمند فعال در زمینه پژوهش تئاتر، در ارتباط با تأثیر تئاتر برروی کودکان و نوجوانان گفت: تأثیر تئاتر دو وجهی است، وجه اول جنبه آموزش برای کودک و نوجوان است و دیگر اینکه والدین کودکان وافرادی که مسئولیت پرورش و آموزش کودکان دارند با زوایای متفاوت ذهن و رویاها و واقعیت هایی که کودک با آن روبرو است، آشنا می‌شوند. این امر آنها رابه تفکر وا می دارد و باعث تصحیح شدن مسائل اخلاقی، رفتاری و آموزشی جامعه مان می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: وی با بیان این موضوع که شاهد تلاش بی دریغ تمام دبیران این جشنواره بوده است و تلاش این دوستان را برای بهبود شرایط این جشنواره ارج می نهد، در رابطه با نقاط ضعف این جشنواره گفت: به نظر من مشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عدم ارتباط با سایر مراکز مرتبط با آموزش کودک و نوجوان مانند آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و... است این جشنواره باید با این مراکز ارتباط برقرار کند تا بتواند درطول سال فعالیت های بلند مدت خودرا ادامه دهد تا فعالیت های کودک و نوجوان فقط به یک جشنواره  و یک دوره 7 روزه ختم نشود.

زاهدی در پایان صحبت های خود گفت: پیشنهاد اساسی من به پیام دهکردی دبیر این جشنواره این است که با ایجاد ارتباط با مراکز دیگر، در زمینه کودک و نوجوان  جریان سازی کند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.