با اکران مجدد «آواتار» در چین این فیلم بار دیگر با عبور از «انتقام جویان: آخر بازی» در صدر جدول پرفروش ترین های تاربخ سینما قرار خواهد گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» تا پیش از اکران «انتقام جویان: آخر بازی» در سال ۲۰۱۹ با فروش ۲.۷۸۹ میلیارد دلار به‌مدت یک دهه، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بود.

اما فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: آخر بازی» با شکستن این رکورد و رسیدن به فروش جهانی ۲.۷۹۰ میلیارد دلار و با اختلاف اندک این عنوان را تصاحب کرد.

با اکران مجدد «آواتار» که از روز گذشته در چین آغاز شده این فیلم توانست ۳.۵ میلیون دلار دیگر به فروش خود اضافه کرد و پیش بینی می‌شود این فیلم تاپایان تعطیلات آخر هفته باز هم گوی سبقت را از آخرین قسمت «انتقام جویان» برباید.

در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها پنج فیلم موفق به فروش بالغ بر دو میلیارد دلار شده‌اند که سه فیلم دیگر به ترتیب «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۸ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸ میلیارد دلار) هستند.

در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با احتساب تورم، «بر باد رفته» محصول ۱۹۳۹ با فروش ۳.۷۲۸ میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن «آواتار» (۳.۲۷۳ میلیارد دلار)، «تایتانیک» (۳.۰۹۹ میلیارد دلار) و «جنگ ستارگان» (۳.۰۶۱ میلیارد دلار) قرار دارند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید