نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» به کارگردانی اشکاان خیل نژاد که به مبارزه یک مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه فلج برای تغییر سیستم بروکراتیک اداری می پردازد اجرای خود را از نیمه دوم مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می کند.

پایگاه خبری تئاتر:  اشکان خیل‌نژاد کارگردان این اثر نمایشی در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» نوشته برایان کلارک و با ترجمه احمد کسایی پور قرار است از نیمه دوم مهرماه در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود. این اثر نمایشی داستان یک هنرمند مجسمه‌ساز را به تصویر می کشد که در پی یک سانحه رانندگی برای همیشه فلج می شود.

وی افزود: این نمایش به بیان طغیان یک فرد علیه جامعه ای که قصد دارد روح و جسم او را به تصرف درآورد، می پردازد. دکتر هریسون در پی تصادف شدیدی که می کند برای همیشه فلج شده و مجبور است تا آخر عمر روی تخت بیمارستان باشد در حالی که وی این وضعیت را تاب نمی آورد و تصمیمی می گیرد که از نظر جامعه پزشکی غیر عملی است. همین تصمیم بازی قدرتی را در طول نمایش پدید می آورد و در نهایت مباحثی چون حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی را مطرح می‌کند.

کارگردان «پچپچه های پشت خط نبرد» متذکر شد: در حقیقت این اثر نمایشی بازگوکننده انسانی است که تلاش می‌کند وضعیت موجود را بر خلاف اجازه سیستم بروکراتیک اداری تغییر دهد تا جایی که به قانون متوسل می‌شود و در‌‌ همان لحظه که احساس می‌کند قانون به حمایت او نخواهد آمد، از طرف قانون مورد حمایت قرار می گیرد.

این کارگردان جوان درباره بازیگران این اثر نمایشی توضیح داد: «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» 13 بازیگر دارد که نوید محمدزاده در نقش کن هریسون که در تمام طول نمایش روی تخت بیمارستان قرار دارد، به ایفای نقش می پردازد همچنین هومن کیایی نیز در این نمایش نقش دکتر امرسون را بر عهده دارد. آزاده صمدی، محمد هادی عطایی، معصومه رحمانی، الهه شه‌پرست و ... دیگر بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» اجرای خود را از نیمه دوم مهرماه به مدت 19 شب در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد کرد. بازیگران این اثر نمایش به‌ ترتیب اجرای نقش عبارتند از: نوید محمدزاده، محمد‌هادی عطایی، ندا گلرنگی، الهه شه‌پرست، آزاده صمدی، هومن کیایی، مینا کریمی‌جبلی، کیوان ساکت‌اُف، حمید رحیمی، میثاق زارع، شهاب‌الدین حسین‌پور، سینا بالاهنگ و محمد اشکان‌فر.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کِن هَریسن، مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه، در پی یک سانحه‌ رانندگی برای همیشه فلج می‌شود. وضعیت جسمانیِ درمان‌ناپذیرش چنان است که او تصمیم می‌گیرد از بیمارستان مرخص شود. مبارزه‌ او برای به‌دست‌آوردن این امتیاز، به موضوع نمایش‌نامه‌ پُرقدرتی بدل می‌شود که مسایل بسیار مهمی را در زمینه‌ حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می‌کند.