در فیلم های سینمایی «آناکوندا» ،«دریاچه وحشت» و چند اثر دیگر، از جانوران دوزیست و خزندگان برای به وحشت انداختن مخاطبان استفاده شده است.

پایگاه خبری تئاتر: برای تعداد قابل توجهی از مردم، خزندگان و دوزیست‌ها ممکن است بیش از هر چیز دیگری چندش آور و ترسناک باشند. تمساح‌ها، مار‌ها و حتی قورباغه خودشان به اندازه کافی می‌توانند ترسناک باشند، اما تصور کنید که این حیوانات به هیولا‌هایی خشن و عظیم در دریاچه‌ها تبدیل شوند و در فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار بگیرند. مطمئنا باعث هیجان و ترس خیلی‌ها خواهد شد.

با این وجود که موارد زیادی از این نوع فیلم‌ها به دلایل مختلف مثل جلوه‌های ویژه نامناسب و یا بازی غیرقابل قبول بازیگران مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته اند، اما در اینجا می‌تواند چند نمونه از فیلم‌های موفق این ژانر را ببینید.

آناکوندا (۱۹۹۷)

فیلم سینمایی «آناکوندا» داستان یک گروه نشنال جئوگرافیک را روایت می‌کند که توسط یک مار غول پیکر تعقیب می‌شوند. این فیلم با بازی جنیفر لوپز، آیس کیوب، جان ویت و اوون ویلسن که در سکانس های اکشن عملکرد خوبی داشت در زمان اکرانش موفقیت مالی خوبی را رقم زد. ۴ دنباله ناموفق هم بعد از این اثر ساخته شد که البته هنوز هم می‌توانند سرگرم کننده باشند.

تمساح قاتل (۱۹۸۹)


دو فیلم سینمایی ایتالیایی در سبک اسلشر توسط فابریزیو دی آنجلیس به صورت پی در پی در جمهوری دومینکن ساخته شد. بازیگران این فیلم آمریکایی هستند و داستان در مورد محیطبان‌هایی است که در رابطه با ریختن موارد شیمیایی و سمی در دریاچه‌های بومی تحقی می‌کنند. البته یک تمساح عظیم الجثه و جهش یافته در زیر سطح آب در کمین آن‌ها است.

قورباغه‌ها (۱۹۷۲)


داستان فیلم در مورد جیسون کراکت میلیونر پیر، بدخلقی و است که برای جشن تولدش، خانواده خود را به جزیره ای دعوت می‌کند. پیکت اسمیت یکی از مهمانان و یک عکاس مستقل است که برای مجله ای زیست محیطی کار می‌کند. جیسون کراکت از طبیعت متنفر است و هر آنچه را که روی اموالش می‌خزد، مسموم می‌کند و می‌کشد. در شب تولد او، قورباغه‌ها و سایر جانوران طبیعت به دنبال انتقام از او هستند.

دوران کهن (۲۰۰۷)


یک خبرنگار مشهور تلویزیونی و همکار فیلمبردارش به برادوی سفر می‌کنند که بتوانند از کروکودیل غول پیکر و افسانه‌ای که اخیرا به چند نفر حمله کرده گزارش تهیه کنند، اما کارهایشان درست پیش نمی‌رود و ماموریت آن‌ها رنگ خونینی به خود می‌گیرد. در این فیلم یک تمساح غول پیکر ۷ و نیم متری با استفاده از تکنولوژی‌های کامپیوتری به تصویر کشیده می‌شود. تمساحی که در خلق آن از گونه‌ای در دنیای واقعی به نام گوستاو الهام گرفته شده که گفته می‌شود حدود ۳۰۰ نفر را کشته است.

مار‌ها در هواپیما (۲۰۰۶)


مار‌ها در هواپیما با بازی ساموئل جکسون در نقش یک مامور اف بی آی، در مورد رها شدن چند صد مار بسیار سمی در هواپیمای مسافربری است که با بویی که روی گل‌ها گرده افشانی شده بسیار وحشی شده‌اند. این مار‌ها برای کشتن یک شاهد آزاد شده اند و مسئولیت شخصیت ساموئل جکسون حفاظت از این شاهد است.

دریاچه وحشت (۱۹۹۹)

دریاچه وحشت درباره گم شدن عده‌ای در دریاچه است و به همین دلیل گروهی مامور می‌شوند تا علت این مرگ و میر را پیدا کنند. در نتیجه این تحقیقات مشخص می‌شود که موجودی عظیم جان این افراد را گرفته است. برای این فیلم، دنباله های دیگری نیز ساخته شده که چهار مورد از آن‌ها تلویزونی هستند و یک مورد دیگر از آن ها سینمایی است.

تمساح (۲۰۰۰)

توبی هوپر هم با گرداندن دوربینش به سمت یک خزنده قاتل، فیلم ترسناک «تمساح» را خلق کرده است. داستان فیلم در مورد گروهی از نوجوانان گردشگر است که برنامه دارند اوقات پایان هفته خود را در یک دریاچه دور افتاده در جنوب کالیفرنیا سپری کنند. مردمان محلی سعی در منصرف کردن آن‌ها داشتند، اما این نوجوان‌ها به کار خود ادامه می دهند و خیلی زود متوجه می‌شوند که این دریاچه در تسخیر یک تمساح غول پیکر است.

The Alligator People (۱۹۵۹)


این فیلم با بازی لان چینی جونیور، روایتگر داستان یک دانشمند دیوانه به نام مانون است که علاقه دارد با هورمون‌های خزندگان آزمایش کند. چرا که معتقد است می‌تواند از آن‌ها برای بازسازی اندام ناقص انسان استفاده کند. البته این آزمایشات به مشکل می‌خورد و عوارض ترسناکی را برای بیماران ایجاد می‌کند. مثل تبدیل شدن به تمساح‌های انسان نما. از آنجایی که در این فیلم چندین تمساح و مار نمایش داده می‌شود، می‌توان گفت جلوه‌های عملی این فیلم در بهترین سطح خود در دهه ۵۰ میلادی قرار داشته است.

دریاچه وحشت در مقابل آناکوندا (۲۰۱۵)


این فیلم که پنجمین قسمت از هر دو مجموعه سینمایی «دریاچه وحشت» و «آناکوندا» محسوب می‌شود، اثری است که با بودجه پایین ساخته شده و در آن شاهد درگیری دو خزنده هستیم که با استفاده از جلوه‌های کامپیوتری خلق شده اند. داستان فیلم از این قرار است که یک تمساح عظیم‌الجثه و یک مار آناکوندا در نزدیکی یک شهر با هم درگیر می‌شوند. حالا کلانتر شهر باید راهی پیدا کند که قبل از نابودی مردم شهر این دو هیولاها را نابود کند.

مشاهده دیگر اخبار سینما

مشاهده دیگر اخبار تئاتر