دستورالعمل‌های "صدور پروانه فیلم‌سازی" و "صدور پروانه نمایش فیلم" به سازمان سینمایی ابلاغ شد.

پایگاه خبری تئاتر: دستورالعمل‌های نهایی "صدور پروانه فیلم‌سازی" و "صدور پروانه نمایش فیلم" که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است به سازمان سینمایی ابلاغ شد.

این دو نسخه ابلاغی جایگزین دو نسخه آزمایشی قبلی گشته و در استنادات و سایر ارجاعات مربوطه، مطمح نظر و ملاک عمل دست اندرکاران صدور پروانه‌های مزبور و ارایه خدمات مرتبط با آن دو قرار می‌گیرد.

در دستورالعمل پروانه فیلم‌سازی، کارگردان حرفه‌ای شخصی معرفی شده که در سابقه فعالیت خود حداقل یک فیلم سینمایی کارگردانی و برای آن پروانه نمایش گرفته یا عضو کانون کارگردانان خانه سینما باشد.

همچنین در تعریف فیلم غیر سینمایی آمده است که هر فیلم، برنامه یا پویانمایی به صورت داستانی، سریال، مستند در زمینه‌های هنری، علمی، آموزشی و غیره با زمان‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه که هدف از تولید آن نمایش عمومی در سالن‌های نمایش فیلم نبوده، ولی به هر نحوی در معرض استفاده عموم قرار می گیرد، در این دسته گنجانده می‌شود.

این تعریف در دستورالعمل صدور پروانه فیلم‌سازی و نیز پروانه نمایش فیلم قید شده که برای پروانه نمایش در یک سال گذشته اختلاف‌هایی با سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی وجود داشته است.

جزیئات بیشتر از این دستورالعمل‌ها در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

پروانه فیلم‌سازی

پروانه نمایش