نمایش «تولد غم انگیز پسرک آهنی» کاری از گروه نمایش دن کیشوت به روایت یک اتفاق فانتزی البته ناخوشایند در زندگی پر از روزهای تکراری یک زوج جوان می‌پردازد. خلاقیت‌های فرمی و روایتی این نمایش در صحنه‌های مختلف مخاطبان را به خنده انداخت.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «تولد غم انگیز پسرک آهنی» دیروز دو اجرا در ساعات 18:30 و 20:30 داشت که با تعداد زیاد تماشاگران هم رو به رو بود. این نمایش روایت زندگی زوجی است که روزهایی تکراری را پشت سر می‌گذارند. زن با وسایل آشپزخانه مشغول است و مرد با لپ تاپش.

تا این که به روز خاص سالگرد ازدواج می‌رسند. مرد به همسرش یک مایکروفر هدیه می‌دهد و زن عاشق مایکروفر می‌شود.

زن تخم مرغی در مایکروفر می‌گذارد و دکمه را می‌زند. مرد در مایکروفر را باز می‌کند و با مرغ بریان رو به رو  می‌شود. این صحنه با خنده زیاد تماشاگران رو به رو شد. همان طور که کمی بعد در صحنه‌ای که تخت خواب زوج را به صورت دو تخت با تفاوت ارتفاع در نظر گرفته بودند و در نمای تاریکی از صحنه روی پرده روشن پشت تخت‌ها، عروسک‌های میله‌ای و سایه‌ای ابر و کودک، باعث شد سالن پر از صدای خنده تماشاگران شود.

نمایش «تولد غم انگیز پسرک آهنی» در صحنه‌های مختلفی با تشویق و خنده تماشاگران رو به رو شد و داستان روزهای تکراری و اتفاقات عجیب و غریب زندگی این زوج جوان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

زوج جوان این نمایش پس از سالگرد ازدواجشان صاحب فرزندی می‌شوند که آدم آهنی است. مرد مدتی طول می‌کشد که با این قضیه کنار بیاید و بعد نقطه اوج روایت زمانی است که کودک قدم‌های اول را برمی‌دارد و برای اولین بار کلمه «مامان» را به زبان می‌آورد. مامان از کودک می‌خواهد که «بابا» هم بگوید، کودک باباگویان به طرف پشت پرده روشن انتهای صحنه می‌رود و در حالی که چشم‌های سبز درست مثل دو چراغ سبز مایکروفر می‌درخشد، آن را بابا صدا می‌زند.

نمایش «تولد غم انگیز پسرک آهنی» دیالوگی ندارد. زوج جوان با آواهایی نامفهوم که گاهی در برخی قسمت‌ها البته قابل فهم می‌شوند، صحبت می‌کنند. گاهی هم برخی دیالوگ‌ها با فونت فارسی روی صفحه روشن نمایش داده می‌شدند که البته به دلیل تعداد زیاد تماشاگرانی که در صحنه نشسته بودند مخاطبان صندلی‌های سوم به بعد از خیر متوجه شدن دیالوگ‌های نوشتاری می‌گذشتند همانطور که مخاطبان خارجی حاضر در سالن.

در نمایش 45 دقیقه‌ای «تولد غم انگیز پسرک آهنی» به کارگردانی رامین سیاردشتی و کاری از گروه نمایش دن کیشوت، کاظم سیاحی و ندا جبرئیلی بازی می‌کنند و پرستو آریاکیا، طناز جلوسی، هومن خدادوست، حمیده رسولی، ندا وفایی و بهزاد رستمی بازی‌دهندگان عروسک‌های این نمایش هستند.