زک اسنایدر، کارگردان فیلم «ارتش مردگان» از کمپانی نتفلیکس از تصمیم عجیب خود در صحنه فیلمبرداری این اثر صحبت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: زک اسنایدر می‌گوید استفاده از صندلی در آخرین فیلم خود یعنی «ارتش مردگان» را ممنوع کرده است.

جدیدترین اثر این کارگردان این هفته از سوی نتفلیکس منتشر شده و داستان آن در مورد گروهی از سربازان است که یک نقشه سرقت را ترتیب می‌دهند. این در حالی است که شهر با یک همه گیری که انسان را به زامبی تبدیل می‌کند درگیر شده.

زک اسنایدر در گفت‌وگو با پلی لیست ادعا کرده که ممنوعیت استفاده از صندلی را در صحنه فیلمبرداری این اثر اعمال کرده تا از نشستن عوامل جلوگیری کند. او می‌گوید: هیچکس نباید بنشیند، من استفاده از صندلی در لوکیشن‌های فیلمبرداری را ممنوع کردم. اما نکته مثبت اینجاست که فضای بسیار صمیمی تری داریم. این فیلم قطعا یکی از آثاری بود که بیش از همه با آن درگیر شدم.

اسنایدر تنها کارگردان شناخته شده‌ای نیست که عوامل و بازیگران فیلم را از نشستن در سر صحنه سینمایی منع می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، بعد از آنکه آن هاتوی که در فیلم‌های «میان ستاره ای» و «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» با کریستوفر نولان همکاری‌ داشته، از نبود صندلی در لوکیشن فیلم‌های نولان گفت، در گزارش دیگری ادعا شد که کریستوفر نولان استفاده از صندلی در فیلم‌های «تلقین» و «انگاشته» را هم ممنوع کرده است.

هاتوی گفته بود: نولان اجازه استفاده از صندلی را نمی‌دهد و دلیل او برای این کار این است که اگر صندلی داشته باشید، عوامل فیلم از آن استفاده می‌کنند؛ اعتقاد نولان این است که اگر عوامل نشسته باشند به این معناست که کار نمی‌کنند. البته بعد از این صحبت ها نمایندگان نولان این موضوع را تکذیب کردند و گفتند فقط وسیله‌ای که استفاده از آن در صحنه‌های فیلمبرداری آثار نولان مجاز نیست، تلفن همراه است.