با تایید شبکه ای‌بی‌سی روشن شد مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ با حضور مجری برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: کریگ ارویچ مدیر شبکه‌های هولو و ای‌بی‌سی در نشست خبری تایید کرد مراسم اسکار امسال با حضور مجری برگزار می‌شود و پس از ۳ سال این مراسم دوباره مجری خواهد داشت.

هر چند نامی برای میزبانی این برنامه اعلام نشده اما گفته شده گلن وایس برای هفتمین سال پیاپی کارگردانی اسکار را برعهده خواهد داشت.

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و چهارم یکشنبه ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. پیش از آن اسامی نامزدهای نهایی ۸ فوریه اعلام خواهد شد.

اسکار برای آخرین بار در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با حضور جیمی کیمل به عنوان مجری برگزار و با نقدهای مثبتی هم روبرو شد. پس از آن کسی به عنوان گرداننده مراسم در این رویداد حضور نداشت.

دیگر میزبان‌های این مراسم در یک دهه اخیر شامل کریس راک در سال ۲۰۱۶، نیل پاتریک هریس در سال ۲۰۱۵، الن دی‌جنرس در سال ۲۰۱۴، ست مک‌فارلین در سال ۲۰۱۳، بیلی کریستال در سال ۲۰۱۲ و جیمز فرانکو و آن هاتاوی در سال ۲۰۱۱ بودند. انتخاب مک‌فارلین و فرانکو / هاتاوی برای جذب مخاطب جوان‌تر صورت گرفته بود ولی خبری از بالا رفتن آمار تماشاگران ارایه نشد.

به نظر می‌رسد انتخاب مجری اسکار در دوره رسانه‌های اجتماعی کاری سخت باشد، کما اینکه در سال ۲۰۱۹ کوین هارت به دلیل انتشار پست‌های غیرمحترمانه در رسانه‌های اجتماعی کنار گذاشته شد. آن سال شمار تماشاگان اسکار هم بالاتر رفت و به همین دلیل آکادمی تصمیم گرفت در سال‌های بعد بدون مجری مراسم را برگزار کند اما در نهایت منتقدان به این نتیجه رسیدند که بدون مجری مراسم بی‌برنامه‌ است.

آکادمی اسکار به سختی تلاش دارد آمار تماشاگران را بالا ببرد. این در حالی است که سال ۲۰۲۱ آمار تماشاگران ۱۰.۴ میلیون نفر بود در حالی که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۳.۶ میلیون نفر به تماشای برنامه نشستند.