رضا صابری کارگردان تئاتر تنها هنرمند این دوره از جشنواره است که هم در اولین دوره و هم در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر نمایشی را روی صحنه برده است.

پایگاه خبری تئاتر: رضا صابری کارگردان تئاتر با ۷۵ سال سن به عنوان پیشکسوت تئاتر از دوره اول (۱۳۵۹) جشنواره تا دوره حاضر (چهلمین دوره) تقریبا هر سال در این رویداد تئاتری همراه جشنواره بوده است و به نمایندگی از مشهد و استان خراسان رضوی در جشنواره شرکت کرده است.

رضا صابری امسال با نویسندگی و کارگردانی نمایش «پشت دیوار قدیمی کشتارگاه» از مشهد در جشنواره حضور دارد. این نمایش امروز ۲۴ بهمن ماه در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می رود. سابقه حضور و همراهی صابری با جشنواره تئاتر فجر به دوره اول با نمایش «خانات» باز می‌گردد و در دوره دوم هم نمایش «مظلوم پنجم» را به صحنه برد و پس از آن تقریبا هر سال در جشنواره حضور داشت.

صابری در زمینه‌های مختلف، جوایز متعددی دریافت کرده که از جمله آنها دریافت جوایز بهترین نویسنده، کارگردان و طراح در ادوار مختلف جشنواره تئاتر فجر است.

این هنرمند در کارنامه هنری خود علاوه بر کارگردانی و بازی در تئاتر چندین و چند تالیف و همچنین بازی در آثار سینمایی دارد. از جمله تالیفات رضا صابری می‌توان به نمایشنامه‌های «عصمت»، «سایه‌های بلند»، «مظلوم پنجم»، «شنا در آتش» و «عشیق» اشاره کرد.

این کارگردان پیشکسوت در سال ۱۳۸۲ موفق به دریافت گواهی‌نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.