سال 2014 علاقه‌مندان به تئاتر و آثار نمایشی ویلیام شکسپیر توانستند در 10 مکان شگفت‌انگیز در کشور انگلستان به تماشای آثار این نمایشنامه‌نویس شهیر جهان بنشینند، مکان‌هایی که تنها یک سالن بلک باکس نیستند.

پایگاه خبری تئاتر: در جشن چهارصد و پنجاهمین سال تولد ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس و شاعر شهیر جهان، علاقه‌مندان به تئاتر از سراسر جهان توانستند آثاری از این شخصیت مطرح هنری را در 10 مکان شگفت‌انگیز و باورنکردنی تماشا کنند.

  ویلیام شکسپیر

تئاتر میناک، منطقه کورنووال 

بر دیواره صخره‌ای خلیج پورتکورنو، تئاتر میناک با یک طراحی هنری توریست‌ها را از نسل‌های مختلف جذب خود می‌کند. فعالیت فصل تابستان تئاتر میناک از ماه می تا ماه سپتامبر (اردیبهشت‌ماه تا مهرماه) با اجرای نمایش‌های «طوفان»، «رویای نیمه‌شب تابستان» و «تلاش بیهوده عشق» همراه بود.

  ویلیام شکسپیر

تکیه شکسپیر، منطقه لندن 

تکیه بازسازی شده تئاتر، مکانی که بیشتر آثار ویلیام شکسپیر در قرن هفدهم میلادی در آن اجرا شده بودند، امسال میزبان نمایش‌های «هیاهویی برای هیچ»، «جولیوس سزار»، «شاه لیر» بود که روی صحنه این تکیه قدیمی تئاتر اجرا شدند.
 

  ویلیام شکسپیر

عمارت وبرن، منطقه بدفورد شایر


این عمارت محل استقرار دوک بدفورد و در پارک سیاحتی وبرن واقع شده است. عمارت وبرن برای هفتمین سال میزبان اجراهای خارج از سالن آثار ویلیام شکسپیر است و نمایش «طوفان» از جمله آثاری بود که در این عمارت اجرا شد.

  ویلیام شکسپیر

فضای روباز تئاتر پارک شاهزاده، منطقه لندن


این فضای تابستانی تئاتر در سال 1932 شکل گرفته و در پارک شاهزاده ماری واقع شده است. در این مکان روباز هنری علاوه بر نمایش فیلم، کنسرت موسیقی و تئاتر نیز اجرا می‌شوند. نمایش «شب دوازدهم» از جمله آثاری بود که در این فضای تئاتری اجرا شد و مخاطبان از 6 سال به بالا توانستند تماشاگر آن باشند.

  ویلیام شکسپیر

خانه چتس‌ورث، منطقه دربی شایر


خانه چتس‌ورث که سال 2005 مکان ساخت فیلم اقتباسی «غرور و تعصب» بود، میزبان اجرای نمایش «رومئو و ژولیت» توسط مردان لرد چمبرلینز شد که گروه سنتی بازیگران مرد هستند. این برنامه در قالب یک پیک نیک برگزار شد.

  ویلیام شکسپیر

خانه هت‌فیلد، منطقه هرت فورد شایر



این خانه ییلاقی زیبا در سال 1611 توسط رابرت سسیل ساخته شده و در اکثر اوقات فضای باز آن میزبان اجرای نمایش «رومئو و ژولیت» توسط گروه مردان لرد چمبرلینز بود.

  ویلیام شکسپیر

قلعه لیدز، منطقه کنت


چه محیطی برای تولید «طوفان» شکسپیر بهتر از قلعه لیدز 900 ساله است؟ امسال این مکان میزبان 2 اجرای فضای باز از «طوفان» بود.

  ویلیام شکسپیر

سالن تئاتر استرادفورد


تابستان امسال و در چهارصد و پنجاهمین سالروز تولد شاعر بزرگ، کمپانی «رویال شکسپیر» به اجرای قسمت اول و دوم نمایش «هنری ششم»، «دو نجیب‌زاده ورونیایی»، «تاراج لاکریس» و «طوفان» در محل زادگاه شکسپیر پرداخت.

 ویلیام شکسپیر 

مرکز سلطنتی منچستر



اگر شما تا به حال مرکز سلطنتی منچستر از نزدیک ندیده‌اید، به طور حتم بازدید از یکی از دلرباترین بناهای تئاتری در کشور و شاید بتوان گفت در جهان را از دست داده‌اید. تابستان امسال ماریا آبرگ نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» از شکسپیر را در این مکان زیبا اجرا کرد.

 ویلیام شکسپیر 

تئاتر بیکن، منطقه چلتنهام

تئاتر بیکن هر ساله میزبان جشنواره تئاتر محیطی در فضای باز است و تابستان امسال هم میزبان اجرای 2 نمایش «تاجر ونیزی» و «طوفان» بود.