آغاز به کار بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره آیینی سنتی با استقبال علاقمندان به این هنر همراه بود و نمایش "مضحکه دزدها" نیز توانست مخاطبان را راضی از سالن نمایش بیرون بفرستد.

پایگاه خبری تئاتر:  بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی - سنتی روز گذشته 24 شهریور ماه با اجرای هفت اثر نمایشی در سالن های مختلف تئاتر کار خود را آغاز کرد.

حضور علاقمندان در محوطه باز تئاتر شهر و استقبال از نمایش‌هایی که در روز اول جشنواره در این مکان هنری روی صحنه رفتند نشان از علاقه مخاطبان به دیدن نمایش‌های سنتی آیینی دارد. نکته جالب توجه در اجراهای روز گذشته، آماده بودن گروه های اجراکننده و مسلط بودن آنها به متن و اجرا بود. خوشبختانه به نظر می رسد هنرمندان نمایشهای آیینی سنتی هم کارشان را جدی گرفته اند و هم به مخاطبی که برای دیدن آثارشان به سالن اجرا می آید احترام می گذارند.

نمایش "مضحکه دزدها" نوشته پویان غفاری و کارگردانی هادی عامل هاشمی از جمله نمایش هایی بود که در روز اول جشنواره با استقبال مخاطبان در هر دو اجرا روبرو شد. این نمایش که آداپته شده نمایشنامه "بالماسکه دزدها" نوشته ژان آنوی است با بهره‌گیری از حرکات بدن و طنز موقعیت و کلام، داستان سه دزد را روایت می کند که خودشان را به جای دسته موید جا می زنند و به این ترتیب وارد زندگی یک خانواده متمول می شوند.

این نمایش در واقع پایان نامه کارشناسی ارشد هادی عامل هاشمی است که در قالب جشنواره آیینی سنتی به نمایش درآمد. این اثر نمایشی به جای بهره گیری از دکور از تصاویر و نقاشی های قدیمی بهره برده بود که به اقتضای داستان، هر صحنه تعویض می شدند. همچنین گروه موسیقی به صورت زنده گروه نمایش را همراهی می کردند.

علی عامل هاشمی، حمید رحیمی، محمد صمدی، سینا کرمی،‌پرستو خوش‌رزم، محمدرضا ایمانیان، الهه شه‌پرست و لبخند بدیهی حضور دارند، همچنین هدایت هاشمی به عنوان تهیه‌کننده این نمایش را همراهی کردند.

جشنواره سنتی آیینی با بخش های مختلف صحنه‌ای، پاتوق کودک و نوجوان، بخش قهوه خانه ای و... تا 30 شهریور ماه به کار خود ادامه می دهد. روز گذشته بخش سمینار این جشنواره با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و جایزه جلال ستاری نیز به پژوهشگران برگزیده اهدا شد.