سومین روز از برگزاری جشنواره آیینی سنتی با اجرای 15 اثر صحنه ای و خیابانی میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: در سومین روز از شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی امروز سه شنبه 26 شهریور ماه 7 اثر نمایشی در بخش صحنه ای و 8 نمایش خیابانی اجرا خواهند شد.

نمایش "طوروپ طرب" نوشته خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی جواد نوری و خیرالله تقیانی‌پور در ساعت‌های 18 و 20 در تالار چهارسو، نمایش "ملی" نوشته هنگامه مفید و کارگردانی افسانه زمانی در دو نوبت 17 و 19 در تالار شهید قشقایی، نمایش "یال بال زال" نوشته امیرحسین نجفی و روح‌الله ایرجی به کارگردانی روح‌الله ایرجی در دو سانس 17:30 و 19:30 در تالار سایه و نمایش "در مدح سایه‌ها" از اتریش که اجرای کارگاهی پرفسور رنالد دپه است در دو نوبت 16 و 18:30 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند.

همچنین نمایش‌های "پهلوان گم شده" نوشته و کارگردانی صادق عاشورپور در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تماشاخانه سنگلج، "توطئه" از کردستان عراق نوشته مجید محمود و کارگردانی ئاشتی کمال در تالار هنر در دو نوبت 16:30 و 18:30 و "بانو بلور‌السلطنه و طاس ‌الدوله" نوشته و کارگردانی محمد‌ عبدی‌جمالی در دو نوبت 17 و 19 در خانه نمایش میزبان علاقمندان به تئاتر خواهند بود.

در بخش خیابانی نیز از ساعت 16:30 باجرای آثار مختلف در محوطه تئاتر شهر با اجرای نمایش‌های "خون شیر" از سنقر، "تکم" از مرند، "بر تخت نشستن داماد" از تفرش، "یزله" از بوشهر، "سلیمان نبی" از تهران برگزار می‌شود.

صبح امروز نیز دو نمایش "تکم" از مرند و "بر تخت نشستن داماد" از تفرش از ساعت 11 در محوطه باغ موزه قصر اجرا شده اند.

پاتوق تئاتر کودک و نوجوان جشنواره نیز هر روز از ساعت 17 تا 20 در محوطه باز تئاتر شهر برپا است که این پاتوق شامل برنامه هایی چون نقالی و پرده‌خوانی کودکان، خیمه شب‌بازی و نمایش‌های آیینی سنتی است. قهوه‌خانه نمایش‌های آیینی سنتی با اجرای برنامه‌های متنوع نیز هر شب از ساعت 18:30 تا 21:30 در محل رستوران آق بانو واقع در خیابان خارک، جنب تالار وحدت برگزار می‌شود.