بازیگر نمایش تراژدی مکبث:درک هر چه بیشتر از نمایشنامه اجرای بهتری از سوی بازیگر به مخاطب ارائه می شود.

چارسو پرس: رومینا قلعه وند گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت خود در تئاتر تلاس کردم تا قوائد اصلی هنر نمایش را بیاموزم و با این آموخته ها بتوانم کمکی به شناخت درونی ام کنم و با درک بهتری شخصیت نمایش را برای مخاطب در اجرا نشان بدهم. این گروه نمایشی در پروژه های مختلف تلاش می‌کند که با تمرین های متعدد و درک بالاتر از اصول اجرایی نظر مخاطب را جلب کنیم چرا که معتقدم با ارزش‌ترین سرمایه هنرمندان نظرات مخاطب است که این یکی از وظایف هر هنرمندی که آن را باید حفظ کند.

وی درباره نقش خود در این اجرا اظهار داشت: نقش لیدی مکبث را ایفا می کنم او همسر سرداری که در جنگ با نروژیان فتوحات بسیار زیادی کرد و به واسطه این فتوحات پادشاه اسکاتلند او را مورد تشویق و تقدیر قرار داد منتها به واسطه قدرت طلبی لیدی مکبث سردار مکبث را به سمت کشتن پادشاه و پادشاهیه اسکاتلند هدایت و وسوسه می‌کند.

وی افزود: این شخصیت در نمایشنامه عملاً نقش هدایتگر و کنشگری که بسیاری از اتفاقات نمایش حول تصمیماتی که لیدی مکبث برای مکبث می‌گیرد اتفاق می افتد و اعتقاد دارم که اثر گذاری این نقش بسیار آشکار و به دراماتیک شدن اجرا هم کمک بسزایی دارد.
متن مکبث اثر ویلیام شکسپیر کبیر یکی از مهمترین و بزرگترین آثار ایشان است و اکثر افرادی که در حوزه هنرهای نمایشی و ادبیات نمایشی فعالیت دارند این متن را به طور کامل می شناسند و نسبت به این اثر آگاهی دارند.

او رویکرد این نمایشنامه را در اجرا بسیار جذاب خواند و اشاره کرد: این نمایشنامه یکی از مهمترین و بزرگترین نمایشنامه های تاریخ ادبیات نمایشی جهان است، قصه قصه ی معروفی است به همین سبب برداشت های متفاوتی از این نمایشنامه سال ها از سوی منتقدین و کارگردانها شده، وقتی با کارگردان این نمایش صحبت کردم با رویکرد تازه ای از این اثر برخوردم و این برای من خیلی جذاب بود از این جهت که هیچ ربطی به موضوع مکبث نداشت، اما وقتی که تمامی زوایای مختلف نمایشنامه بررسی شد رد پای آن رویکرد دیده می شد، مسئولیت انتخاب، فلسفه جبر و اختیار در خلقت و خیلی از مسائلی از این دست که مخاطبین وقتی به تماشای این نمایش می‌نشینند کاملا با آن رو به رو میشوند.

وی در مورد سبک و شیوه اجرای نمایش تراژدی مکبث گفت: این کار تلفیقی از رئال و سورئال است و عملاً آن را به سبک اکسپرسیونیسم میشناسیم و کار فضای چندگانه و دو بعدی دارد که درواقع از زمان و مکان خاص و ثابتی برخوردار نیست.

متفاوت بودن این نمایش با توجه به اندیشه ی متفاوت کارگردان جدا از جذابیت های بصری آن به دلیل تأثیر گذاری که دارد باعث خلاقیت و شکسته شدن فضای قبلی که در ذهن هر شخص وجود دارد خواهد شد.

امیر بشیره نژاد، مرمر معتمدی دانا، کیمیا علیزاده، مریم حبیبی، رومینا قلعه وند، سارینا گودرزی، معصومه ملکی، حسین اکبری، حسین قاسمی، طناز امیری، امید صیادی، حمید بهمنی، باران فتحی، منصوره کاملی، غزاله رحیم، سهیل میری و هلیا جولایی مقدم بازیگران این نمایش هستند.
پرهام بهروز تهیه کننده، داریوش آشوری مترجم، سهیل مقیمی ؛ امیر رمضانی و فرزین حاجیلو مشاوران کارگردان، مهسا جهانی آهنگساز، فهیمه قنبری آواز ( میهمان از گروه هوم )، پدرام رضوانی طراح نور ، سحر بزرگی طراح لباس، ندا حقیقت گو طراح گریم ، شایان کیانی طراح گرافیک ، شیرین جهانزاده عکاس ، سهیل میری مدیر صحنه ، سارینا گودرزی دستیار کارگردان، رومینا قلعه وند منشی صحنه ، امیر بشیره نژاد طراح صحنه و دکور ، مهدی سربازی مدیر روابط عمومی، زهرا سیف اله آهی مشاور راسانه ای و پایگاه سینما آفیس تبلیغات این اثر را بر عهده دارد.
اجرای « تراژدی مکبث» تا 16 شهریور از ساعت 20 به مدت 55 دقیقه در سالن 3 تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می رود و علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.