برگزار کننده فستیوال «مونولیو» که در تهران و شیراز به صورت همزمان و بین‌المللی در حال برگزاری است، تأکید کرد شخصا از آثار درجه یک «مونولیو» برای اجرا در خارج از کشورحمایت می‌کند.

چارسو پرس:  حسن معجونی درباره بازخورد اجراهای فستیوال بین‌المللی «مونولیو» در تهران و شیراز و سطح کیفی این آثار گفت: در شهر شیراز مونولوگ گروه بلژیک و همچنین مونولوگ کارگردانی شده توسط احسان گودرزی اجرا و با استقبال بسیار زیاد مخاطبان مواجه شدند. مخاطبان از این اجراها راضی بودند و آثار در فضایی آرام و بدون تنش روی صحنه رفتند. قرار است حسین نوشیر و رضا بهبودی به ترتیب دیگر کارگردانانی باشند که مونولوگ‌های خود را در قالب فستیوال «مونولیو» و در شهر شیراز روی صحنه می‌برند.

وی درباره احتمال اجرای عمومی مونولوگ‌هایی که با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند بعد از برگزاری فستیوال «مونولیو» در شهر شیراز افزود: استقبال مخاطبان از آثار «مونولیو» خیلی خوب بود و ممکن است که آثاری برای اجرای عمومی در شهر شیراز انتخاب شوند که البته این امر به اختیار دوستان و تصمیم گیرندگان در شهر شیراز است.

سرپرست گروه تئاتر «لیو» که در نشست رسانه‌ای فستیوال بین‌المللی «مونولیو» از حضور چند تهیه کننده و سرمایه گذار خصوصی برای حمایت از اجرای عمومی آثار برتر این فستیوال خبر داده بود درباره نتایجی که در این‌باره به دست آمده است، یادآور شد: فکر می‌کنم تعدادی از آثار تهیه کننده پیدا کرده‌اند و این موضوع از سوی تهیه کنندگان به من اعلام شده است. قرار است بعد از پایان فستیوال نشستی بین تهیه کنندگان و گروه‌های آثار انتخاب شده برای اجرای عمومی توسط آن‌ها، برگزار می‌کنیم تا با هم ارتباط برقرار کنند.

معجونی درباره حمایت تهیه کنندگان مدنظر از آثار برتر فستیوال بین‌المللی «مونولیو» برای اجرا در خارج از کشور توضیح داد: این تهیه کنندگان حاضر در فستیوال «مونولیو» تنها از اجرای عمومی آثار درجه یک فستیوال در داخل کشور حمایت می‌کنند زیرا اجراهای بین‌المللی نیازمند روابط بین‌المللی است. البته از دیدگاه من بین‌المللی شدن «مونولیو» تنها به معنای دعوت از گروه‌های خارجی برای اجرا در داخل کشور نیست بلکه باید باعث اجراهای بین‌المللی آثار درجه یک «مونولیو» شود.

وی در پایان تأکید کرد: اگر آثار درجه یک فستیوال «مونولیو» نتوانند برای اجراهای بین‌المللی تهیه کننده داشته باشند، شخصا پیش‌قدم خواهم شد و از آثار درجه یک برای اجراهای بین‌المللی حمایت خواهم کرد.