کیانو ریوز در تصمیم‌گیری متفاوتش پیشنهاد بازی ۱۲ میلیون دلاری «سرعت ۲» را رد کرد و بعد با ال پاچینو هم‌بازی شد.

چارسو پرس: به نقل از مووی نیوز، کیانو ریوز برای هم‌کاری با ال پاچینو در فیلم «وکیل مدافع شیطان» دستمزدش را کاهش داد، اما نپذیرفت که با دریافت ۱۲ میلیون دلار بار دیگر در دنباله «سرعت» بازی کند.

اگر بازی در نقش نئو مهم‌ترین نقش حرفه‌ای کیانو ریوز باشد، او این شانس را وقتی به دست آورد که ویل اسمیت به بازی در این نقش کلاسیک نه گفت زیرا احساس می‌کرد سازندگان این سه‌گانه علمی تخیلی کاملا بی‌تجربه هستند.

در حالی که ریوز جایگزین ویل اسمیت شد، ستاره «روز استقلال» بازی در اکشنی با عنوان «غرب وحشی» را پذیرفت که برخلاف موفقیت درخشان «ماتریکس» با واکنش منفی تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد.

هر چند خود ریوز هم در نه گفتن به فیلم‌های متعدد سابقه‌دار است، اما نه بزرگش را به دنباله «سرعت» گفت که با بازی در فیلم اصلی شهرت زیادی در سال ۱۹۹۴ کسب کرده بود.

«سرعت» توسط گراهام یوست نوشته شد و جان دی بونت کارگردانی آن را برعهده داشت و کیانو ریوز با ساندرا بولاک در آن جلوی دوربین رفت. فیلم درباره افسری به نام جک تراون با بازی ریوز و مسافر اتوبوسی با بازی بولاک است که با زمان مسابقه می‌دهند تا اتوبوس پر از مسافر گروگان گرفته شده را از دست یک بمب گذار دیوانه نجات دهند.

اما کیانو ریوز به دنباله این فیلم با وجود پیشنهاد ۱۲ میلیون دلاری نه گفت در حالی که فیلم قبلی با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده بود و ۳۵۰ میلیون دلار فروش کرده بود.

وی ترجیح داد به جای این فیلم بازی در فیلم ترسناک «وکیل مدافع شیطان» تیلور هکفورد را بپذیرد و برای آن دستمزد کمتری هم گرفت تا بتواند با ال پاچینو جلوی دوربین برود.

این یک تصمیم خیلی خوب بود زیرا «سرعت ۲» نه نظر منتقدان را جلب کرد و نه در گیشه موفق بود در حالی که «وکیل مدافع شیطان» ۱۵۲.۹ میلیون دلار فروخت و با اقبال منتقدان به ویژه برای بازی ال پاچینو روبه رو شد.