تینو صالحی می‌گوید نمایش «وُو » (wow ) اثری تجربی است که با حساسیت بسیار در طی دو سال نوشته شده و تماشاگرانش را غافلگیر خواهد کرد.

چارسو پرس:  به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر: تینو صالحی از جمله کارگردانانی است که در بخش تازه‌های تئاتر ایران با نمایش «وُو» (wow) حضور دارد. او در باره متن این کار گفت: «این نمایشنامه اولین متنی است که به صورت مستقل نوشته‌ام و به گونه‌ایست که می‌بایست حتماً در اجرا دیده شود تا بتوان روی آن حرف زد. من ذاتاً نویسنده نیستم و با توجه به طرحی که روی این کار داشتم، آن را نوشتم، به همین دلیل بسیار اجرایی است. متن نمایشنامه بالغ بر بیست و چند صفحه است، اما در اجرا متفاوت خواهد بود

این کارگردان،‌ زبان را موضوع محوری این اثر دانست و ادامه داد: «نمایش، روانشناسی زبان زنی در غربت است. او ساکن کشوری دیگر است و شناختی نسبت به زبان آن‌جا ندارد، بنابراین مشکلاتی برایش به وجود می‌آید. بر این اساس در کار به شدت بر زبان و بازی‌های زبانی تاکید می‌شود و تماشاگران با شیوه دیالوگ‌گویی تازه‌ای روبه‌رو خواهند شد

او در مورد فرم اجرایی این اثر عنوان کرد: «فرم کار، بیشتر بر مبنای جای‌گرفتن تماشاگر در صحنه است. این نمایش، ساختار تئاتر یک‌سویه را می‌شکند

صالحی با بیان این‌که نمایش «وُو» برای سالن حافظ نوشته شده است، اظهار کرد: «ما با تلاش بسیار و هماهنگی‌هایی که با بنیاد رودکی داشت، توانستیم بازبینی‌مان را هم در این سالن انجام دهیم. این نمایش قابلیت اجرا در سالن دیگری را ندارد، چراکه طرح کار بر اساس این مکان نوشته شده است و از تمام سالن استفاده کاربردی می‌شود

او با تاکید بر اینکه کار ساختارشکنی را به صحنه می‌برد، یادآور شد: «تغییرات و ساختارهای متفاوتی برای کار ایجاد شده است، این تغییرات در زمینه بازیگری، متن، طراحی لباس، نورپردازی و صحنه بوده است. چنین تجربه‌ای برای اولین بار بسیار جالب بود، زیرا نمی دانستیم با چه بازخودی از سوی تماشاگران روبه‌رو می‌شویم. خوشبختانه روز بازبینی، چند تماشاگر در کنار بازبین‌ها در سالن حضور داشتند که بازخورد مناسبی نشان دادند

این کارگردان با اشاره به این‌که طی پنج سال گذشته، در چهار دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور داشته است، توضیح داد: «در این چند سال دبیران مختلفی کار کرده‌اند و جشنواره تغییرات بسیاری داشته است. شاید سال گذشته یکی از سخت‌ترین دوره‌های جشنواره بود که ما آن را پشت سرگذاشتیم. امسال اردشیر صالح‌پور به عنوان دبیر جشنواره از پشتوانه اجرایی و علمی تئاتری خوبی برخوردار است و با بیشتر گروه‌های تئاتری و مسائل آنها آشناست. این نکته مثبتی است که ما در رویکرد مدیریتی باید آن را مدنظر بگیریم، نه آن‌که فردی بیاید و هیچ شناختی از تئاتر نداشته باشد

او یادآور شد: «یکی از مسائلی که تئاتر فجر با آن روبه‌روست، در بخش چشم‌انداز سابق که امسال تحت عنوان تازه‌ها می‌شناسیم، آنست که تعهد اجرایی‌اش از بین رفته است. پیش از این همه می‌دانستند کارهایی که در این بخش حضور دارند، اجراهای عمومی در سالن‌های خوب خواهند داشت، به همین دلیل افراد نام‌دارتری در این بخش شرکت می‌کردند

تینو صالحی افزود:‌ «نکته دیگر، تعدد جوایز است، به گونه‌ای‌که هر کس به جشنواره بیاید، می‌تواند تقدیرنامه و تندیسی با خود به خانه ببرد. زمانی‌که ما دانشجو بودیم، یک بخش بین‌الملل بود که تندیس تنها به نفرات برتر آن تعلق می‌گرفت و هرکس آن را دریافت می‌کرد، خوشبختی به سمتش می‌آمد، اما اکنون این‌گونه نیست. امیدوارم در سال های آینده تنها یک بخش و تنها یک تندیس باشد

آزاده صمدی، بهاره کیان افشار، بهرام افشاری و علیرضا مهران بازیگران نمایش‌ «وُو» هستند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن ماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می‌شود