شهاب الدین حسین پور با اشاره به آماده سازی نمایش «یک زندگی بهتر» برای حضور در جشنواره تئاتر فجر این اثر را نمایشی در نقد سوء استفاده برخی افراد از اتفاقات جنگ تحمیلی دانست.

چارسو پرس: شهاب الدین حسین پور کارگردان این اثر نمایشی در این باره گفت: در حال حاضر روزی هشت ساعت تمرین می کنیم تا نمایش «یک زندگی بهتر» بتواند برای حضور در بخش تازه های تئاتر ایران آماده شود. این نمایش نگاه متفاوتی به جنگ دارد و به تاثیری که این حادثه بعد از گذشت بیست سال هنوز به برخی خانواده ها دارد، اشاره می کند. 

وی ادامه داد: این اثر نمایشی نوشته مسعود هاشمی نژاد است و داستان خانواده فقیری را به نمایش می گذارد که قصد دارند از اتفاقات جنگ به نفع خودشان سوء استفاده کنند. این نمایش رئالیستی در فضایی غیر واقعی و انتزاعی تصویر می شود. با وجودیکه متن به شیوه رئالیستی نوشته شده است اما من با کمک محمد امیریاراحمدی مشاور و دراماتورژ کار تصمیم گرفتیم فضاسازی را به سمت اثری انتزاعی و غیر واقعی ببریم.

کارگردان «بیوه های غمگین سالار جنگ» درباره طراحی صحنه نمایش نیز یادآور شد: در حقیقت این اثر، نمایشی انتزاعی با بازی های رئالیستی است که تلاش شده در آن دیالوگ ها و اکت های بازیگران نیز به صورت گزینشی و می‌نیمال روایت شود. برای اجرای این نمایش به یک بلک باکس احتیاج داریم اما از آنجا که معلوم نیست در چه سالنی در جشنواره اجرا داشته باشیم هنوز وضعیت ساخت دکور نمایش به درستی مشخص نیست. تالارهای چهارسو و حافظ مناسب اجرای این نمایش هستند.

وی درباره دریافت کمک هزینه بیان کرد: هنوز هیچ کمک هزینه ای از طرف دبیرخانه به ما تعلق نگرفته است و تاکنون همه هزینه ها به صورت شخصی پرداخت شده اند. من از مسئولان جشنواره این سوال را دارم که یک گروه تئاتری جوان چطور می تواند فقط 3 - 4 میلیون پول پلاتو تمرین برای حضور در جشنواره ای بدهد که معلوم نیست کارش را بپذیرد یا نه. البته جشنواره مکان هایی را به صورت رایگان برای تمرین گروه ها اختصاص داده است اما وقتی که گروه ها از زمان اعلام نامشان در جشنواره تا آغاز جشنواره تنها 16 روز برای تکمیل کار فرصت دارند، چطور می توانند تنها به روزی 2 - 3 ساعت تمرین در اداره تئاتر بسنده کنند.

حسین پور ادامه داد: با وجودیکه معتقدم همه مدیران تئاتری ما تلاششان را انجام داده اند تا وضعیت تئاتر بهبود پیدا کند اما باید برای برگزاری یک رویداد بین المللی برنامه ریزی اصولی انجام شود. هیجان حضور در جشنواره تئاتر فجر هم برای جوان ترها و هم هنرمندان قدیمی تئاتر هنوز وجود دارد بنابراین هرچه این جشنواره با کیفیت تر برگزار شود شان و منزلت هنرمندان و مدیرانش بالاتر می رود.

وی در پایان درباره تغییر در گروه بازیگران نمایش گفت: ابتدا قرار بود ماه‌چهره خلیلی در نمایش حضور داشته باشد اما به دلیل کسالتی که برایش پیش آمد صفورا کاظم‌پور جایگزینش شد اما خلیلی همچنان در کنار ما حضور دارد و از گروه حمایت می کند. در نمایش قبلی ام «بیوه ها...» خانم گلاب آدینه در کنار ما حضور داشت اما در این اجرا به این دلیل که وی سر فیلمبرداری بود، نتوانستیم از حضورش بهره مند شویم. اما هنرمندان جوانی هم که در این نمایش ایفای نقش می کنند اکثرا در نمایش قبلی نیز با خانم آدینه همکاری داشتند بنابراین از تجربیات این بازیگر توانمند و خلاق نیز در این اجرا بی‌بهره نیستم. 

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دراماتورژ و مشاوره کارگردان محمد امیریاراحمدی، طراح لباس: پریدخت عابدین‌نژاد، طراح گریم: احمد نگهبان، طراح صدا: مجید فشخامی، طراح صحنه سعید یزدانی، دستیار اول و برنامه‌ریز: شیماه خاسب، مدیرصحنه: ارکیده هاشمی، منشی صحنه: مرضیه موسوی، گروه کارگردانی: پوریا دادخواه، نوشین طهماسبی و نسرین آجرلو و عکاس: مهدی آشنا.