تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۰» گفت: بابت اعلام بودجه این فیلم از همکارانم می‌ترسم ولی آن را به عنوان الگویی برای جوان‌های ایرانی ساختیم.

چارسو پرس: ابراهیم اصغری در نشست پرسش و پاسخ فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که شامگاه ۱۲ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، درباره پرداختن به قهرمان‌های زمان جنگ گفت: سینمای ایران و به ویژه نسل جوان به قهرمان نیاز دارد و من در کارهای اخیرم تلاش کردم به سمت فیلم‌های قهرمان‌پرور بروم.

وی خاطرنشان کرد: قصه فیلم «شماره ۱۰» براساس تحقیقات مفصل آقای زرگرنژاد آماده شد و می‌خواستیم قهرمان را در انتها به یک پهلوان تبدیل کنیم چون ما ایرانی‌ها عرق خاصی به پهلوان داریم و امیدوارم این رویکرد به الگوسازی برای جوان‌ها کمک کند.

عدم اعلام بودجه از ترس همکاران/ مجید صالحی را به کمدی و غیر کمدی تقسیم نکنیدنشست خبری فیلم شماره 10 در جشنواره فجر

 این تهیه کننده درباره لزوم نیاز به ساخت این نوع فیلم‌های مرتبط با جنگ گفت: شرایط اکران باید اصلاح شود تا این نوع فیلمها مخاطب خود را جذب کنند. اگر شرایط ورود مخاطب به سالن‌های سینما بخصوص برای جوان‌ها فراهم شود این فیلم دیده خواهد شد.

وی درباره بودجه فیلم هم توضیح داد: فیلم با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده ولی از همکارانم می‌ترسم که عددی را برای بودجه بگویم. با این حال نسبت به برخی فیلم‌های مشابه امسال، یک چهارم یا یک دوم بوده است.

اصغری درباره ساخت فیلم در ژانرهای دیگر گفت: تجربه‌های جنگ باعث شد بیشتر در این حوزه کار کنم ولی به هر موضوعی درباره قهرمان‌های ملی علاقه‌مند هستم.

او همچنین درباره حاضر نشدن برخی عوامل فیلمش مانند بازیگران گفت: به دلیل اینکه این نمایش با اکران فیلم در برج میلاد همزمان بود آنها به اشتباه یا بنا به ارتباط با دوستان خود به آنجا رفتند و من بابت این همزمانی هم به جشنواره اعتراض کردم.

احمد کاوری بازیگر و بازیگردان فیلم نیز در این نشست درباره انتخاب مجید صالحی به عنوان یک قهرمان جنگ و بازیگر نقش جدی گفت: آقای صالحی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی مثل «برف آخر» بازی کرده که نامزد جایزه هم شد ولی این نوع تقسیم‌بندی کمدی و غیرکمدی برای بازیگر سبب می‌شود استعدادهای یک بازیگر خوب دیده نشود.

عدم اعلام بودجه از ترس همکاران/ مجید صالحی را به کمدی و غیر کمدی تقسیم نکنیدنشست خبری فیلم شماره 10 در جشنواره فجر

 

در این نشست جمعی از عوامل فنی فیلم حضور داشتند.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر


منبع: خبرگزاری ایسنا