نشست خبری فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» با اعتراض به بازیگرسالاری در سینما برگزار شد.

چارسو پرس: جمعه، ۲۱ بهمن در آخرین روز جشنواره فیلم فجر , فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در سینمای رسانه نمایش داده شد و نشست خبری آن هم با اعتراض تند یکی از عوامل به بازیگران این فیلم همراه بود.

محمدرضا رحمانی کارگردان فیلم درخصوص حرف اصلی فیلمش گفت: موضوع این فیلم خرید و فروش بچه نیست بلکه شرافت و انسانیت است و اینکه نجات انسان می‌تواند نجات جامعه باشد.

ایرج رحمانی هم در بخشی دیگر از این نشست گفت: من بازیگر، مدیر تولید، مجری طرح و انتخابگر بازیگر این فیلم بودم و از روز اول یک تنه پای فیلم ایستادم. هفت هنرجو از موسسه خودم که سالها زحمت کشیدند اضافه کردیم. افراد مختلفی بازی کردند از جمله پدر امیرحسین آرمان ولی سوالم این است که جرم من چیست که در جشنواره شرکت کردم؟ چرا این همه تهمت؟

او افزود: جشنواره انتخاب من بود ولی مورد بی احترامی از طرف همه عوامل قرار گرفتم چون پشت لیلا بلوکات و مهسا اسماعیلی ایستادم. بعضی‌ها پول خود را برگرداندند و گفتند حاضر نیستند جلوی بازیگران ناآشنا بازی کنند.‌ این‌ها در نشست خبری فیلم خود نیامدند اما چرا موقع پول گرفتن بودید؟ چرا سینما بازیگر محور شده است؟

وی خطاب به برخی بازیگران که آن‌ها را فقط به واسطه صفحات اینستاگرامی مطرح می‌دانست، گفت: دوره شما تمام شده است. آقای ایکس که الان پز روشنفکری گرفته برای چند روز از من سه میلیارد می‌خواست.‌ چرا تحریم می‌کنید؟ مگر کسی فرهنگ را تحریم می‌کند ؟ چرا دستمزد آدم‌ها با تورم بالا می‌رود ولی فیلم من حتی کپی رایت نمی‌تواند داشته باشد؟

یک بازیگر تئاتر می‌آید و ۲۰ میلیون می‌گیرد و بَرده است ولی بازیگر دیگر جور دیگری رفتار میکند. الان اصلا سوپراستارهای سینما کجا هستند؟

 حمله‌ای تند به بازیگران فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» در جشنواره فجرنشست خبری فیلم آنها مرا دوست داشتند در جشنواره فجر

 

رحمانی با بیان اینکه «اگر در این مملکت پِهِن خریده بودیم پنج برابر شده بود ولی چرا باید امروز التماس کنیم که بلیت بخرید؟» گفت: چرا فیلم را در روز اول نمایش تغییر داده‌اند؟ مگر بازبینی در شورای پروانه نمایش انجام نشده است؟ چرا صدا و تصویر عوض شده؟ چرا تیتراژ عوض شده؟

او در بخشی دیگر با کنایه به بازیگران دو تابعیتی تاکید کرد: من معترض بازیگری هستم که برای حضور در نشست دستمزد ۲۰۰ میلیونی طلب میکند. من برای حضور بازیگران جدید در این فیلم باج دادم. من به ساختار بازیگر سالار معترض هستم.

در ادامه این بحث کارگردان فیلم هم با اشاره به اینکه همکارش سفره دل خود را بازی کرده،گفت: من معتقد به حفظ کرامت انسانی هستم و باید انصاف را هم رعایت کرد چون خیلی از بازیگران این فیلم بی‌دلیل مطرح نشده‌اند. با این حال گله دارم که چرا بحث تحریم به سینما وارد می‌شود و آن وقت مشغول کار هستند و قرادادهای مختلف شبکه نمایش خانگی دارند؟

مهسا اسماعیلی تنها بازیگری بود که در این نشست خبری حضور داشت.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر