دبیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که تعداد ۴۰۰ طلبه روحانی متخصص انیمیشن‌ساز در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، گفت: قصد داریم سریالی انیمیشنی با موضوع حجاب بسازیم.

چارسو پرس: مسعود عبداللهی در حاشیه نمایشگاه رصتا با بیان این‌که تبلیغ حوزه علمیه دو نوع سنتی و نوین دارد، گفت: تولید محتوای رسانه ای برای فضای مجازی جزو تبلیغات نوین است که توسط آفند استودیو انجام می‌شود. ۲۰ عنوان انیمیشن (پویانمایی) برای موضوعات مختلف داریم که اس گپ، بگو مگو و آقای مشورت از جمله آنهاست. روزانه ۷۰۰ سوال به کارگروه خانواده و سبک زندگی ارجاع می شود که مشاوران ما جواب می دهند. بر اساس این سوال و جواب‌ها یک فیلمنامه به نام آقای مشورت نوشتیم. در کارگروه کلام و عقاید هم سوالات مردم درباره مباحث اعتقادی را دریافت می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که محصولات کجا منتشر می‌شوند، افزود: ما دو شبکه انتشار عمومی و سازمانی داریم. حدود ۳۰ هزار مبلغ در مدارس و مساجد سراسر کشور داریم که برایشان این محصولات را ارسال می کنیم. ضمن این که با شبکه های تلویزیون هم همکاری می کنیم.

عبداللهی با اشاره به انیمشین‌های در حال ساخت این مرکز خبر داد: پویانمایی کلم زار ۴۰ قسمت است که هر قسمت آن بین سه تا هفت دقیقه زمان دارد. ۲۵ شاخص تربیتی برای کودک و نوجوان در این انیمیشن طراحی شده است. محمد مثل گل بود نیز با همین مضمون در حال ساخت است. قرار است که یک فیلم سینمایی انیمیشنی هم بسازیم که سال دیگر رونمایی می‌شود. فیلمنامه این کار آماده شده است.

انیمیشنی درباره حجاب در دست ساخت داریم که هنوز اسم گذاری نشده است. هنوز به اسم نهایی نرسیدیم. فیلمنامه این انیمیشن نوشته و شخصیت‌ها طراحی شده‌اند عبداللهی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ طلبه متخصص و متدین انیمیشن ساز در این مرکز گفت: این افراد در حوزه انیمیشن و موشن گرافی تخصص دارند و با نرم‌افزارها می توانند کار کنند.

وی درباره موضوعات انیمیشن‌ها گفت: روی شاخص های تربیتی، عدالت، شناخت غرب و اعتقادات کودکان کار می کنیم. پنج آسیب اجتماعی مثل بی‌حجابی، عدم امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد را شناسایی می‌کنیم. انیمیشنی درباره حجاب در دست ساخت داریم که هنوز اسم گذاری نشده است. شاید عنوانش حجابی به نام جواهر باشد؛ ولی هنوز به اسم نهایی نرسیدیم. فیلمنامه این انیمیشن نوشته و شخصیت‌ها طراحی شده اند. فیلمنامه را بر اساس سوالات مخاطبان نوشته‌ایم. مثلا کسی درباره حجاب اجباری سوال داشته است و ما پاسخگویی منطقی را در قالب انیمیشن آورده‌ایم.

مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه از تولید یک انیمیشن با عنوان چگونه وهابی شویم خبر داد و گفت: رفتارهای اشتباه این افراد را در این انیمیشن به حالت طنز بیان می کنیم.

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۱۱ تا ۱۴ اسفند امسال به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.