«هوشمند ورعی» فیلمساز کرمانشاهی با کمدی سیاه "چاقو، شکلات" موفق به کسب جایزه EXCEPTIONAL MERIT از جشنواره WRPN Women's International Film Festival شد.

چارسو پرس: رئیس انجمن سینمای جوان گفت: این جشنواره که مختص فیلمسازان زن یا فیلم هایی با دغدغه های زنانه است در ایالت دلاور آمریکا برگزار می شود.

وی توضیح داد: پیش از این ورعی با حضور در بخش نیمه نهایی جشنواره های فیلم زنان نیویورک و پاریس و نامزدی بهترین فیلم جشنواره انطاکیه ترکیه، جایزه بهترین فیلم اکسپریمنتال از جشنواره های نورث هالیوود لس آنجلس و فیلم های کالت هندوستان را نیز از آن خود کرده بود.

فیلمبرداری "چاقو، شکلات" را محمدرضا سکوت انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای آن را حسن زاهدی و علی ابوالصدق برعهده داشته اند.

تمام مراحل تدوین و پشتیبانی فنی فیلم نیز با همکاری هومان شیدرنگ، فرامرز بگلو و نیما نوری در استودیو پیشگامان سینمای آریا به اجرا درآمده است.

همچنین ساخت موسیقی متن با بهنود یخچالی بوده و تصحیح رنگ و جلوه های ویژه نیز با سرپرستی بنیامین قچاق به پایان رسیده است.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به حمید پیش قدم و هیدا ورعی اشاره کرد.

رضایی در ادامه گفت: "چاقو، شکلات" محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و به تهیه کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر هوشنگ ورعی و لطیفه عین جعفری فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را روایت می کند.

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه اضافه کرد: هوشمند ورعی برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه اکسپریمنتال ایران از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پیش تر نیز در بخش مسابقه جشنواره های بین المللی متعددی از جمله میلان ایتالیا، سن پترزبورگ روسیه، بلگراد صربستان، زوریخ سوییس، استانبول ترکیه، نایروبی کنیا و مومبای هندوستان حضور داشته است.