آرمین فریدی هفت‌خوانی نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «کادوس» یکی از قطعات جدیدترین آلبومش «مانگی‌سو» را منتشر کرد.

چارسو پرس: آرمین فریدی (نوازنده و آهنگساز) که آلبوم «مانگی سو» را با خوانندگی سهراب ظهیری‌ناو در نوبت نشر دارد، یکی از قطعات این آلبوم را منتشر کرد.

این قطعه «زوبه» نام دارد و شعر و آهنگ آن متعلق به فردون امیر رضوانی است. آهنگسازی ملودی اوتور و تنظیم اثر نیز به عهده آرمین فریدی هفت‌خوانی بوده است.

 

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به توحید وحید (نوازنده‌ی کمانچه آلتو)، عرفان متکیایی (نوازنده‌ی پیانو)، آرمین فریدی هفت خوانی (نوازنده‌ی للَه تالشی و هورمه؛ تمبوره تالشی دسته بلند)، فائزه احضاری (خواننده همراه ووکال)، عرفان متکیایی (ضبط، میکس و مسترینگ)، اشاره کرد. تولید اثر هم به عهده واحد موسیقی حوزه هنری گیلان بوده است.

فریدی هفت‌خوانی درباره این اثر به ایلنا گفت: «زوبه» را به روان استاد بی‌بدیل شعر و موسیقی استاد فریدون امیررضوانی تقدیم می‌کنم که با خلق آثاری چون موسیقی فیلم مستند ماندگار دنیای تالش ساخته استاد مسعود شهبازلی و شعرها و آثاری چکیده مهربانی و احساس و زیبایی ملهم از عشق و عاطفه جاری در سرزمین تالش، رخت به جاودانگی کشید. به این واسطه یادش را گرامی می‌دارم.

آرمین فریدی (آهنگساز، نوازنده، پژوهشگر و موسس و سرپرست گروه «کادوس») یکی از محققانی است که طی مدت ۱۵ سال درباره موسیقی شمال ایران و موسیقی تالش پژوهش‌های بسیاری کرده و آثار متعددی را در این زمینه به چاپ رسانده است. فریدی که شاگرد محمدرضا درویشی (موسیقی‌دان و پژوهشگر) است و در پژوهش و تحقیقات کتاب جامع دایره‌المعارف سازهای ایرانی با او همکاری کرده و به بازسازی و احیای تنبور تالشی پرداخته است.