پس از تعطیلی طولانی‌مدت اجراهای رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران، تازه‌ترین کنسرت رسمی این مجموعه در روزهای پایانی خرداد با حضور یک رهبر مهمان برگزار می‌شود.

چارسو پرس: ارکستر موسیقی ملی ایران پس از جشنواره فجر سال گذشته تا به امروز در وضعیتی نیمه‌تعطیل قرار داشت و غیر از دو اجرای مناسبتی یکی برای بزرگداشت نظامی و دیگری به مناسبت روز ملی هلال‌احمر، اجرایی را با حضور مخاطبان نداشت. در این بازه زمانی فعالیت دیگری از این مجموعه موسیقایی تحت‌نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی در رسانه‌ها منتشر نشده بود و حالا خبر رسیده است که تازه‌ترین کنسرت این مجموعه در روزهای پایانی ماه جاری با حضور یک رهبر مهمان برگزار می‌شود.

براساس تازه‌ترین پیگیری‌ها قرار است پس از تعطیلات نیمه خردادماه و در روزهای پایانی این ماه، تازه‌ترین کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران با اجرای آثاری از فرهاد فخرالدینی، بهزاد عبدی، حسن کسایی و تعدادی دیگر از آهنگسازان در تالار وحدت تهران برگزار شود.

آنچه به‌عنوان تازه‌ترین کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران یاد می‌شود را می‌توان به‌عنوان آغاز فصل تازه اجراهای این مجموعه تحت پوشش بنیاد رودکی پس از مدت‌ها توقف در اجراهای رسمی و غیرمناسبتی قلمداد کرد که این مجموعه در قالب آن میزبان مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی خواهد شد.

این کنسرت قرار است با حضور آرش امینی موسیقیدان و از رهبران ارکستر شناخته شده کشورمان به‌عنوان رهبر مهمان، پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

آخرین کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی هلال احمر به رهبری ارکستر همایون رحیمیان و در قالب یک اجرای مناسبتی و بدون بلیت‌فروشی برای استفاده مخاطبان عادی، روی صحنه رفت.

در این برنامه که به نوعی دومین اجرای ارکستر ملی ایران برای اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود، به ترتیب قطعه‌های «سبکبال» از حسین دهلوی، «سوئیت دشتی» از جواد معروفی، «به یاد صبا» و «نغمه ترک» از حسین دهلوی، «هشت بهشت» از حسن کسایی و تنظیم جواد معروفی، آهنگ «آذربایجان» از روح‌الله خالقی، «سرود گل» از حسین دهلوی، «رنگ همایون» اثر درویش خان و تنظیم جواد معروفی و «ای ایران» اثر روح‌الله خالقی اجرا شدند.