دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، قابلیت‌های پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

چارسو پرس: فناوری‌‏های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را دستخوش تغییر و تحول ساخته‏ و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است.

دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تازه و پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه تاکنون رایانه‏‌ها نقش قابل توجهی در پیشبرد فعالیت‏‌های خلاقانه‌ای مانند سینما، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌‏های هنر ایفا کرده‌اند، اما محققان این حوزه بر این باورند که باید روابط مستحکم‌‏تری را میان رایانه و خلاقیت هنری، هدف قرار داد.

یکی از فناوری‌های نوین ارائه‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است که توسط مجموعه OpenAI عرضه شده است. چت‌جی‌پی‌تی یک «چت‌بات» (Chatbot) و ابزاری برای پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات صحبت کنند و پرسش‌های خود را از آن بپرسند.

در راستای بهره‌برداری از این امکان جدید، به سراغ ربات چت‌جی‌پی‌تی رفتیم و از آن خواستیم تا 10 فیلم برتر تاریخ سینمای مارول را انتخاب کند. 

در ادامه، پاسخ چت‌جی‌پی‌تی به پرسش فوق را ازنظر می‌گذرانید:

1. «انتقام‌جویان: پایان بازی» ساخته برادران روسو

2. «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» ساخته برادران روسو

3. «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر

4. «انتقام‌جویان» ساخته جاس ویدون

5. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» ساخته جان واتس

6. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» ساخته  جان واتس

7. «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» ساخته برادران روسو

8. «مرد آهنی» ساخته جان فاورو

9. «نگهبانان کهکشان» ساخته جیمز گان

10. «ثور: رگناروک» ساخته تایکا وایتیتی

///.