هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با پرواز هشت کبوتر سفید به نشانه صلح و دوستی در آسمان شهر مریوان، صبح امروز 10 مهرماه افتتاح شد.

پایگاه خبری تئاتر: این جشنواره امروز، 10 مهرماه، با حضور پرشور مردم مریوان، هنرمندان سراسر کشور و اقبال رشیدی پور فرماندار مریوان، سوران حسینی نماینده شورای شهر و قباد میمنت آبادی دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد. 

پیش درآمد مراسم افتتاحیه حرکت کارناوال هنرمندان از میدان شهید فهمیده به سمت پارک ملت و استقرار در این مکان و اجرای برنامه های متنوع بود. قباد میمنت آبادی نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به هنرمندان به سخنرانی پرداخت. همچنین هشت هنرمند، 8 کبوتر سفید را به نشانه صلح و دوستی در آسمان مریوان آزاد کردند. 
نکته قابل توجه، حضور پررنگ مردم مریوان در آغاز جشنواره بود که این مسئله نشان دهنده آغاز پرشور و حرارت جشنواره است. گروه های "بابل" و "حلبچه" از کشور عراق و همچنین گروه "ترکیه" به کارگردانی بونور کایا، گروه های خارجی حاضر در جشنواره هستند. گروه های تئاتری دیگر نیز از اصفهان، تهران، مرند، میناب، قائم شهر، دهلران، کرج، سقز، ساوجبلاغ، لاهیجان، زرند، تربت جام، مسجد سلمان، مریوان، آمل، قروه و ملایر نیز در این جشن بزرگ هنری به نقش آفرینی خواهند پرداخت. 
هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تا 13 مهرماه در این شهر ادامه خواهد داشت.