افسانه زمانی که این روزها نمایش «مَلی» را در خانه موزه انتظامی اجرا می‌کند با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران گفت: اجرای نمایش در خانه آقای انتظامی برایم جالب و جذاب بود.

 

سایت خبری تئاتر:  این کارگردان تئاترگفت:  خوشبختانه با وجود اینکه اجرای نمایش ما، ماه اسفند و در مکانی تازه تاسیس است‌، با استقبال گرم مخاطبان روبرو شده‌ایم.

زمانی درباره اجرای نمایشش در خانه موزه انتظامی توضیح داد: برایم بسیار جذاب بود نمایشم را که نوعی از نمایش‌های ایرانی است، در خانه آقای انتظامی اجرا کنم. به ویژه اینکه تاریخ بخشی از تئاتر ایران، در این مکان گردآوری شده است.

وی که پیش از این همین نمایش را در تالار «قشقایی» تئاتر شهر اجرا کرده بود، افزود: همان اولین‌بار که نمایش «ملی» را اجرا کردیم، ثابت شد این نمایش پتانسیل جذب مخاطب را دارد‌. نمایش‌های ایرانی به ویژه از نوع شادی‌آور زنانه هنوز مورد استقبال مردم است، به همین دلیل تصمیم گرفتم بار دیگر نمایش را اجرا کنم و خانه انتظامی جای مناسبی برای این اجرا بود.

زمانی درباره اجرای این نمایش در شهرستان‌ها نیز توضیح داد: از همان اولین سری اجرا، تقاضاهایی وجود داشت و تا حدود زیادی هم پروسه اداری طی شد اما هرگز عملی نشد. هرچند دوستانی که برای رایزنی با ما صحبت کردند، مطمئن بودند این نمایش در شهرهای دیگر هم مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما اجرا در شهرهای دیگر محدودیت‌هایی دارد و مستلزم هماهنگی با امور استان‌هاست. البته در همین چند شب مخاطبانی داشته‌ایم که از شهرهای دیگر مثل اصفهان یا اراک برای دیدن «ملی» آمده‌اند.

او با اشاره به استقبال هنرمندان از این نمایش یادآور شد: بسیاری از آنها از اجرای این گونه نمایش‌ها ابراز خرسندی کردند زیرا این گونه‌های نمایشی سال‌ها مغفول مانده و جای خالی‌اش احساس شده است. جالب اینجاست در میان تماشاگران ما آقای کوروش نریمانی (نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر) حتی به شهردار تهران پیشنهاد کرد، این نمایش را ببیند چرا که این اثر می‌تواند بر مخاطبان تاثیر بسیار بگذارد.

زمانی اضافه کرد: کمترین کاری که این نمایش‌ها انجام می‌دهند، این است که ساعت خوشی برای تماشاگران فراهم می‌کنند که در شرایط زندگی امروز و با دغدغه‌ها و مشکلاتی که مردم دارند، همین موضوع هم نکته مثبتی است. البته خوشبختانه نمایش ما جزو آثاری است که شرافتمندانه تماشاگر را می‌خنداند و به سمت هزل و شوخی‌های سطحی نمی‌رود.

 نمایش «ملی» که متن آن نوشته هنگامه مفید است تا روز 22 اسفند ماه در خانه موزه انتظامی روی صحنه خواهد بود.

این نمایش تاکنون میزبان هنرمندانی همچون محمود دولت‌آبادی‌، سیروس ابراهیم‌زاده‌، مرضیه برومند‌، محمدرضا خاکی‌، کوروش نریمانی‌ و ... بوده است.


اخبار مرتبط:
 

کاریکاتور هفته / برنامه های تئاتر در تلویزیون و رادیو نابود می شوند

نمایش «گمشده در یانکرز» تا 20 اسفند روی صحنه است

دلایل توقف برنامه «پرانتز باز»

در آخرین روزهای سال 93 چه نمایش هایی بر روی صحنه است؟

نگاهی به نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به کارگردانی علی کشوری

اعلام اسامی آثار راه یافته به جشنواره نمایشنامه خوانی تئا‌تر باربد

بررسی جایگاه و تاثیر تئاتر دانشگاهی در بدنه‌ تئاتر کشور

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر سوره ماه

گزارش تصویری نمایش «مضحکه مرگ یزدگرد» کارگردان: رضا بهارلو