بهروز افخمی مردم را به دیدن فیلم «پرونده باز است» دعوت کرد و آن را به نوعی وصیت‌نامه کیومرث پوراحمد دانست.

چارسو پرس: بهروز افخمی  با انتشار ویدیویی، مردم را به تماشای فیلم «پرونده باز است» آخرین اثر کیومرث پوراحمد دعوت کرد و آن را اثری دانست که باتوجه به مرگ پوراحمد همچون وصیت‌نامه اوست.

 او در این ویدیو می‌گوید: شنیدم که نمایش آنلاین فیلم کیومرث پوراحمد یعنی فیلم «پرونده باز است» در فیلمو شروع شده است.

فکر کردم که، توصیه کنم، این فیلم را ببینید، من این فیلم را دوست دارم و فکر می‌کنم که یک جور وصیت‌نامه یا جمع همه موضوعات و تم‌هایی‌ست که کیومرث پوراحمد به‌شان علاقه داشت و دنبال می‌کرد؛ کار کردن با بچه‌ها، بازیگران خردسال، داستان‌هایی که به مرگ و زندگی، رشد کردن، یاد گرفتن و تجربه کردن زندگی مربوط می‌شود.

به نظر من این فیلم خوب ساخته شده است و فیلمبرداری اصغر رفیعی‌جم که فیلمبردار برجسته، باحال و جان‌داری است، خیلی خوب اجرا شده. مخصوصا بعد از مرگ کیومرث پوراحمد و ماجراهایی که در اطراف آن پیش آمد، فکر می‌کنم نمای آخر فیلم خیلی معنادار شده است یعنی همان نمایی که در آن دستی روی دستگیره قرار دارد که در تردید است، این دستگیره را پایین آورد و به زندگی پایان دهد یا پایین نیاورد.

این نمای آخر، باتوجه به مرگ کیومرث پوراحمد معنادار و ملموس شده است و نشان از درونیات فیلمسازی دارد که همیشه خیلی خوب فیلم می‌ساخت و خودش را بیان می‌کرد.

فیلم «پرونده باز است» را ببینید.»


منبع: صبا