کارگردانی او را در زوایای کم نظیر، قاب بندی های بسیار زیبا،فیلمنامه ای خوش نگاشت و دغدغه مند، تدوینی اصولی، اصلاح رنگ و نور و گریمی عالی، میزانسنی درخشان و بازی پر توان گرفتن از بازیگران قابل تحسین می دانم.

چارسو پرس: «صبحانه با زرافه ها »را دیدم، فیلم ارزشمندی بود، سروش صحت نسل جدید را به خوبی شناخته، با آنان به زبان خودشان صحبت می کند، از موضع بزرگتر ظاهر نمی شود، حرف های کلیشه ای نمی زند، سرزنش نمی کند، بلکه با آنان هم پا شده و خلق تجربه اولین بار می کند، یعنی همان چیزی که زنده یاد استاد هوشنگ ابتهاج می فرمودند که گاهی لازم است فرزند دستش را به کتری بزند تا بفهمد داغ است و نزدیکش نشود، چراکه تا دست نزده متوجه مفهوم داغی نمی شود،  آسیب های ملتهب آنان را میشناسد پس به سهم خود می خواهد تاثیر گذار باشد، در زمانه ای که خیانت عاطفی باب است، بدان تلنگر می زند، وقتی تفریح جوانان کشیدن رول مخدر است ، اثرات مخرب آن را به تصویر می کشد، روزگاری که خشونت های آنی رواج دارد فردای این آسیب را گوشزد میکند و سعی می کند در همه چیز یک فرهنگ را کامل جا بیندازد و آن گذشت است، بخشش.

سروش صحت حتی در فیلم هایش هم کتاب میخواند و جمعیت با اشتیاق آن را گوش می دهد پس به شخصه او را تحسین می کنم.

شاهد یک میزانسنی عالی بودیم، طراحی صحنه و لباسی دقیق و خاص داشت، بر جزئیات نیز توجه کرده بود، بر عنصر زیبایی شناسیبصری و روان شناسی رنگ توجه ویژه شده بود، مناسب خواستگاه اجتماعی آنان بود و کاملا بر قصه نشسته بود.

بازیگرانش منحصر به فرد ظاهر شدند، جملگی نقش را شخصی کرده بودند، حتی بازیگران فرعی، آن ادای دیالوگ های بسیار قوی، لحن های حساب شده که به یکایک واژه ها جان می داد، آن انعطاف های خاص جسمانی، کشمکش های جذاب که کشش ایجاد می کرد و ما را با اثریبسیار عالی مواجه می ساخت.

فیلمنامه قوی بود، تعلیق هایی پی در پی داشت، کار بسیار سختی است که با کمترین دیالوگ بیشتر مفاهیم را بیان و طنز بیافرینی،پیرنگی قوی داشت، پر بود از خرده پیرنگ های شنیدنی، عنصر ارتباطی اش را کوکائین می دانم که همه را درگیر خود ساخت، آنقدر بستر فیلمنامه قوی بود که اگر نکته دیگری هم داشت به چشم نمی آمد.

صدابرداری تمیز و قوی بود، اصلاح رنگ و نورش به درستی انجام شده بود، تدوینش از نماهای رفت و برگشتی قوی بهره می برد، نماهای ریاکشن خوبی برگزیده بود، با کات های خوش کاشت و مرتبطش توانسته بود سرعت فیلم را تا حد زیادی بالا نگاه دارد که ضربان فیلم افت نکند.

کارگردانی او را در زوایای کم نظیر، قاب بندی های بسیار زیبا،فیلمنامه ای خوش نگاشت و دغدغه مند، تدوینی اصولی، اصلاح رنگ و نور و گریمی عالی، میزانسنی درخشان و بازی پر توان گرفتن از بازیگران قابل تحسین می دانم.


منبع: سینما اعتماد
نویسنده: لقمان مداین