گاهی زندگی ما را در موقعیت هایی قرار می دهد که احساس می کنیم توان روحی خود را از دست داده ایم و به یک دل سیر گریه نیاز داریم. چه به دنبال یک تسکین و تسلی باشید و چه صرفاً از تماشای قصه هایی که اشک به چشم می آورند لذت می برید، این فیلم های غم انگیز بدون شک احساس تان را درگیر خواهند کرد.
چارسو پرس: گاهی زندگی ما را در موقعیت هایی قرار می دهد که احساس می کنیم توان روحی خود را از دست داده ایم و به یک دل سیر گریه نیاز داریم. چه به دنبال یک تسکین و تسلی باشید و چه صرفاً از تماشای قصه هایی که اشک به چشم می آورند لذت می برید، این فیلم های غم انگیز بدون شک احساس تان را درگیر خواهند کرد.

زندگی های گذشته / Past Lives (محصول ۲۰۲۳)


این فیلم یک درام عاشقانه است که دو نفر را که سال‌ها پیش فرصت عاشقی را از دست داده‌اند، دوباره به هم می‌رساند. در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است:

«نورا (گرتا لی) و هه سونگ (ته‌او یو)، دو دوست دوران کودکی هستند که ارتباطی عمیق با یک‌دیگر دارند و پس از مهاجرت خانواده نورا از کره جنوبی از هم جدا می‌شوند. دو دهه بعد، آن‌ها در یک هفته سرنوشت‌ساز دوباره بهم می‌پیوندند و با مفاهیم سرنوشت و عشق و انتخاب‌هایی که یک زندگی را رقم می‌زنند، روبرو می‌شوند.»

مسیر سبز / The Green Mile (محصول ۱۹۹۹)


در خلاصه ی داستان این فیلم که تام هنکس، بازیگر مشهور هالیوود، بازیگر اصلی آن است، آمده:
«پل اجکوم (تام هنکس) سرنگهبان بخش محکومان مرگ یک زندان ایالتی است. یکی از زندانیان، سیاه‌پوست تنومند و قوی‌هیکلی به نام جان کافی (مایکل کلارک دانکن) است که به اتهام قتل دو دختربچه، به اعدام محکوم شده است. در حالی‌که قاتل نیست، بلکه نیروی خارق‌العاده ی شفابخشی دارد. وضعیت آرام این بخش با ورود زندانی دیوانه‌ای به نام پرسی (داگ هاچینسن) که با زندانیان رفتاری سادیستی دارد و زندانی دیوانه‌ای به نام بیل وحشی (سام راکول) که قاتل اصلی دو دختربچه است، به هم می‌ریزد…»

کوکو / Coco (محصول ۲۰۱۷)


این انیمیشن که محصولی از شرکت انیمیشن سازی مشهور پیکسار است، از زاویه ای متفاوت به مقوله ی مرگ می پردازد. در خلاصه ی داستان آن آمده است:

«کوکو یک پسر موسیقی دان با استعداد است که با قانون قدیمی خانواده اش روبرو می شود که او را از موسیقی منع می کند. او به سرزمین مردگان وارد می شود و با جد پدربزرگش که خواننده ای افسانه ای بوده آشنا می شود و و در نهایت میگل راز خانوادگی اش را کشف می کند…»

درخشش ابدی یک ذهن پاک / Eternal Sunshine of the Spotless Mind (محصول ۲۰۰۴)


در خلاصه ی داستان این فیلم که جیم کری و کیت وینسلت، بازیگران مشهور هالیوود، نقش های اصلی آن را ایفا کرده اند، آمده است:

«جوئل (جیم کری) مردی درون‌گرا و خجالتی است که عاشق دختری به‌نام کلمنتاین (کیت وینسلت) می‌شود. دختری متضاد خود که روح آزادی دارد و به‌راحتی حوصله‌اش سر می‌رود و مدام دنبال تجربه چیزهای جدید است. مدتی همه‌چیز خوب پیش می‌رود اما بعد از یک مدت ورق برمی‌گردد و آن دو به رابطه خود پایان می‌دهند. بعد از مدتی جوئل که متوجه می‌شود که دوست‌دخترش کلمنتاین خاطراتش از رابطه پر سر و صدایشان را از حافظه‌اش پاک‌کرده است، شگفت‌زده می‌شود. از سر ناامیدی، او با مخترع این فرآیند، دکتر هوارد میرزویاک (تام ویلکینسون) تماس می‌گیرد تا او نیز کلمنتین را از حافظه خود حذف کند. اما همان‌طور که خاطرات جوئل به‌تدریج ناپدید می‌شوند، او شروع به کشف دوباره عشق خود به کلمنتاین می‌کند.»

منچستر از کنار دریا / Manchester by the Sea (محصول ۲۰۱۶)


این فیلم که کیسی افلک (برادر بن افلک) و میشل ویلیامز بازیگران اصلی آن هستند، به مضامین افسردگی، احساس گناه، سوگ، مسئولیت، خانواده‌های ناکارآمد و اختلال اضطراب پس از سانحه می‌پردازد. در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است:

«لی چندلر (کیسی افلک) مردی افسرده و داغدار است که به‌طور غیرمنتظره مسئول مرگ سه فرزندش شده بود و پس از مرگ برادرش باید از برادرزاده ی نوجوانش مراقبت کند…»

بعد از یانگ / After Yang (محصول ۲۰۲۱)


این فیلم اثری علمی تخیلی با بازی کالین فارل، بازیگر مشهور هالیوود است که داستان آن در منطقه ی جغرافیای نامشخصی از جهان آینده می‌گذرد، جایی که ماشین‌های خودران، کلون‌ها و ربات‌ها واقعیتی عادی در دنیا هستند.
در این جهان متفاوت ربات‌ها بسیار به انسان‌ها نزدیک‌اند و به‌عنوان عضوی از اعضای خانواده در جامعه ادغام شده‌اند و مسئولیت‌هایی را به گردن گرفته‌اند. خانواده‌ی جیک (کالین فارل) هم یکی از این ربات‌ها به‌نام «یانگ» را برای دختر چینی‌شان میکا خریده‌اند تا بتواند او را با فرهنگ چینی اجدادش پیوند بزند. ولی شرایط به گونه ای پیش می‌رود که یانگ دچار نقص فنی می‌شود و جیک در تلاش برای رفع آن به مسیری عجیب هدایت می‌شود. این فیلم داستانی از «موجوداتِ ساخته تکنولوژی»، هوش مصنوعی، و شبیه‌سازی‌ها است، اما همچنین داستانی در اعماق کشف یک انسان است.



منبع: روزیاتو